5 معیار مؤثر در بازسازی وب سایت شما

 5 معیار مؤثر در بازسازی وب سایت شما

5 معیار مؤثر در بازسازی وب سایت شما

هنگامی که بازسازی وب سایت را در دستور کار خود قرار می دهید، در همان ابتدا وسوسه های امکانات جدید به ذهن شما هجوم می آورد.بنابراین لازم است که جنبه های حیاتی تر را در بیشتر در نظر بگیرید که هم زیبایی و هم چشم انداز کسب و کارتان را پشتیبانی کند. برای موفقیت، هر دو مورد باید با هم بگارگرفته شوند تا وب سایت جدید تبدیل به سرمایه گذاری موفقی شود.

بررسی کامل عملکرد وب سایت کنونی، ارزیابی محتویات، تجزیه و تحلیل ترافیک و بخشهای دیگر امری ضروری است.اگر مدت زیادی است که وب سایت خود را بازسازی نکرده اید، باید در نظر داشته باشید که موارد زیادی در دنیای وب، تغییرات چشمگیری داشته اند. برای رشد کسب و کارتان باید از شبکه های اجتماعی و تکنولوژیهای روز به صورت همزمان بهره ببرید تا بتوانید خدماتتان را به عده بیشتری نشان دهید. زمانی که عملیات بازسازی به اتمام رسید، آنرا رها نکنید. سایت را به طور پیوسته ارزیابی کنید و برای بهبودسازی آن بکوشید.تحلیل بازسازی توسط این 5 عامل کلیدی کمک شایانی است برای انسجام طرح انجام شده و اطمینان از یک بازسازی موفق.

محتویات

اگر محتویات سایت شما در یک نگاه بازگو کننده خدمات و اهداف شما نیستد و مشخص نمی کند که چه چیزی از سایت برای بازدید کنندگان مفید است،نیازهای کسب و کارتان هیچگاه پاسخ داده نخواهد شد. اگر قصد بازسازی وب سایت را دارید، محتویات اولین چیزی است که باید آنرا در نظر داشته باشید. تعیین مخاطب برای محتویاتی که قرار است تولید شود، شروع خوبی است.این یعنی تهیه صفحات، مقالات، ویدیوها،تصاویر،فایلها،پرسشهای متداول و... . به محض انجام شدن این موارد، به دنبال دیگر اطلاعاتی که مورد نیاز است  و مواردی که نیاز به بررسی مجدد دارند، بگردید.همچنین بررسی کنید که کاربران در کدام صفحه اولین بازدید را از سایت شما دارند، این صفحات را به روز نگهدارید تا بازدهی افزایش پیدا کند. می توانید از سرویس Landing Page گوگل نیز استفاده کنید. در ابتدا بررسی کنید چه محتویاتی از محبوبیت بیشتری برخوردارند و چه مواردی کمتر تا تصمیمات بهتری بگیرید.

هدف اصلی وب سایت شما ارائه محتویاتی ارزشمند است.در حالی که زیبایی سایت را نیز مدنظر دارید، استفاده از عناصری در طراحی و توسعه مجدد، که با انجام عملی، کاربر را تبدیل به مشتری کند،بسیار حائز اهمیت است. اگر محتویات را در همان ابتدا به درستی طراحی کنید و تمرکز را برآنچه که مهمتر است قرار دهید، وب سایتی در اختیار دارید که با قدرت بیشتری اهداف کسب و کار را دنبال می کند.

طراحی مشتری محور

کاربران معمولاً قبل از بررسی محتویات، ظاهر آن را قضاوت می کنند. اگر در همان لحظه، طراحی سایت را نپسندند و یا در آن سردرگم شوند، به سرعت از آن خارج خواهند شد. بنابراین طراحی، نقش بزرگی را در درک مردم از کسب و کارتان، ایفا می کند. برای موفقیت بیشتر بازسازی، بررسی کنید که چه بخشی از سایت کنونی مناسب است ،چه بخشی نیاز به طراحی مجدد دارد، به چه اهدافی رسیده اید و چه بخشهایی نیاز به کمی تغییر دارند. تعریف شفافی از مخاطبان کمک زیادی به اتخاذ تصمیمات صحیح برای طراحی می کند.ابزارهایی وجود دارند که به شما نشان می دهند که کاربر چگونه از سایت شما استفاده می کند برای اینکه بتوانید تغییراتی را اعمال کنید تا کاربران بیشتر از سایت شما استقاده کنند. بازسازی فرصتی است که مشتریان را هرچه بیشتر درگیر کار با سیستم خود کنید و از بازخوردها و اینکه چه چیزی برای آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است، استفاده کنید.در طی مرحله طراحی، فرصت این را دارید که از از عناصر جدیدی که می خواستید در سایت فعلی بکارگیرید، استفاده کنید. تأثیراتی که این عمل بر روی ترافیک سایت می گذارد، بسیار واضح است. تست کردن همین تغییرات کوچک، می تواند کمک بزرگی به تصمیم گیری درباره طراحی های آینده کند.

بدیهی است که باید طرح اصلی را نیز به دقت انتخاب کنید؛ طرحی مدرن ، منظم و کم نظیر می تواند میزان درگیری کاربر با سیستم رابه میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد. قالب سایت باید ساده و کارآمد طراحی شود به طوری که کاربر به سادگی بتواند با آن کار کند و سلسله مراتب قرار گیری مطالب در سایت مشخص باشد. محل قرارگیری مطالب مهم در سایت باید قابل پیش بینی باشد و کیفیت تصاویر تا حد امکان بالا باشد و از عکسهای تکراری و خسته کننده استفاده نشود. رنگهای اصلی سایت باید با محتویات آن همخوانی داشته باشد و از رنگهای خیلی روشن ترجیحاً استفاده نشود زیرا کاربر را به سرعت خسته می کند.از فونت های خوانا استفاده کنید و فاصله مناسب بین خطوط و  حروف را رعایت کنید. از اندازه های مناسب برای تیترها و متنها استفاده کنید تا این دو به راحتی از هم تشخیص داده شوند. در آخر، بازسازی شما نه تنها باید باعث زیباتر شدن سایت شما گردد، بلکه باید کاربران بیشتری را جذب کند و اهداف کسب و کارتان را برآورده سازد.

واکنش گرایی

با افزایش روز افزون استفاده کاربران از موبایل، بهینه سازی وب سایت برای استفاده برروی تمام دستگاهها باید انجام شود تا تعداد بیشتری از کاربران را جذب وب سایت خود کنید. اگر مرور سایت شما بر روی دستگاه های موبایل کاربران تبدیل به امری طاقت فرسا شود، بی شک آنها را از دست خواهید داد. طراحی واکنش گرا بدین معناست که محتویات سایت شما بر روی هردستگاهی با هر اندازه ای، تراز می شود و تجربه ای به مراتب بهتر را برای کاربر به ارمغان می آورد. استفاده از طراحی واکنش گرا برای بازسازی، تأثیرات بلندمدتی را برجای خواهد گذاشت و نیاز به نرم افزار جداگانه را از بین خواهد برد و در نتیجه مدیریت و ویرایش محتویات، بسیار آسانتر و سریعتر خواهد شد. از طرفی دیگر طراحی چند قالب برای دستگاههای مختلف منسوخ شده است و تأثیرات منفی برای رتبه شما در گوگل دارد. بهتر است بگذاریم سایت متناسب با محیط خود، تراز شود تا ینکه بخواهیم نسخه ای جداگانه برای هر سایز صفحه نمایش طراحی کنیم. این نوع طراحی واکنش گرا با استفاده از تعیین درصد هر گرید به دست می آید نه با تعریف اندازه آنها با پیکسل. می توانید از media queries استفاده کنید تا نقاط حد فاصل تغییر سایز را تعریف کنید و عناصر غیرضروری را از سایزهای کوچتر حذف کنید و مطمئن شوید که محتویات، مناسب به سایز هر صفحه، نمایش داده خواهد شد.

همانطور که قبلاً نیز گفته شد، گوگل بصورت کاملاً شفاف اعلام کرده است که سایت هایی با طراحی واکنش گرا، رتبه بالاتری را در جستجوها خواهند داشت و استفاده از  media queries تضمین کننده این امر است. استفاده از قالبهای واکنش گرا صرفه جویی بسیاری را در توسعه سایت به همراه خواهد داشت. فریم ورکهای هوشمندی همچون Foundation و Bootstrap به سادگی و بدون نیاز به محاسبات خاصی، می تواند این مهم را برای شما تحقق بخشند. در آخر نیز توجه داشته باشید تمام این طراحی ها چه واکنش گرا و چه طراحی های دیگر، برای کاربران ساخته می شود و نه برای دستگاهها.

یکپارچگی با شبکه های اجتماعی

هیچ کسی تنها در جزیره زندگی نمی کند! همینطور سایت شما. اتصال شبکه های اجتماعی از همان ابتدا می تواند مشتریان بالقوه ای را برای سایت شما به ارمغان بیاورد. شبکه های اجتماعی و سایت باید هماهنگ با هم فعالیت کنند و برای کاربران، اطلاعات جدید، مرتبط  و به روز را فراهم کنند. فرآیند اتصال به شبکه های اجتماعی را برای کاربران ساده کنید و لینکهای اشتراک گذاری و صفحات اجتماعی خود را در دسترس آنها قرار دهید. حتی می توانید فراتر رفته و پلاگین هایی برای نمایش آخرین به روز رسانیها در صفحات اجتماعی را در سایت قرار دهید. از آمارهای لحظه ای استفاده کنید تا نشان دهید چه محصولات و خدماتی دارای استقبال بیشتری هستند.نکته آخر اینکه از تمام این امکانات به اندازه استفاده کنید و سایت خود را مملو از دکمه های اشتراک گذاری نکنید تا زیبایی ظاهر نیز در عین کارایی حفظ شود.

سرعت و اجرا

سرعت، دیگر فرآیندی نیست که بخواهیم پس از اتمام طراحی به آن فکر کنیم. امروزه سرعت یکی از معیارهای اصلی است که باید از ابتدا به آن توجه شود.زمان بالا در بارگذاری سایت، بدین معناست که شما هر روز تعداد مشخصی از کاربران را از دست خواهید داد و به همین ترتیب مشتریان بالقوه و جایگاه خود در موتورهای جستجوگر. گوگل بررسی کرده است که با ازای هر 100 میلی ثانیه فروش خود را به میزان 1 درصد کاهش داده اید. نمایش یک انیمیشن یا چند کلمه که از کاربر تقاضا می کنید تا چند ثانیه صبر کند، تأثیر بسیار خوبی خواهد داشت.تک تک عناصر سایت خود را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آیا تمام آنها ضروری هستند؟ آیا می توانید با حذف کردن و یا کمتر کردن آنها، سرعت اجرای سایت را افزایش دهید؟راههای بهینه سازی زیادی وجود دارد، یکی از آنها استفاده از وبسایت هایی مانند GTMetrix است که تا حد بسیار زیادی به بهینه سازی سایت شما از لحاظ سرعت اجرا کمک می کند.

بازسازی یعنی نوشتن کدهای کاملاً جدید و حتی استفاده از یک بستر جدید و فرصتی برای استفاده از ساختارهایی انعطاف پذیری که با رشد شرکت، همراه شما خواهد بود، بجای اینکه از پلاگین ها و ابزارهای مختلف بر روی وب سایت فعلی تان استفاده کنید. راه حل های مختلف را برای ارائه سرویس بهتر امتحان کنید. سرعت و کارایی بالاتر یعنی بهینه سازی، استفاده از CSS های عاری از اشکال. بر روی استفاده چندین باره از کدهای CSS تمرکز کنید زیرا باعث کم حجم شدن فایلهای HTML  و CSS شما می شود و در نهایت منجر به زمان بارگذاری کمتری می شود. کاستن از فایلهای Javascript و اجرای آنها تنها در زمانی که بدان نیاز است، بهینه سازی اندازه و کیفیت عکسها و استفاده به موقع از فونت آیکونها، همه منجر به افزایش کارایی و سرعت می شود.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام