3 علت عمده که سایت شما را ترک می کنند

 3 علت عمده که سایت شما را ترک می کنند

3 علت عمده که سایت شما را ترک می کنند

اگر سایتی معمولی را در اختیار دارید، باید بدانید که بیشتر کاربران در کمتر از 15 ثانیه سایت شما را ترک خواهند کرد.

در عرصه ای که بازاریاب های آنلاین، مرزهای خود را برای ارائه بهترین تجربه ها به کاربر، گسترش می دهند، سایت های نو ظهور به عنوان یک کانال مهم بازاریابی خود را نشان می دهد. به هر حال اولین جایی که مشتریان برای کسب اطلاعات درباره شما به آن رجوع می کنند، وب سایتتان است. هر چه بیشتر بتوانید آنها را نگه دارید، مشتریان وفادار بیشتری خواهید داشت ( و همین امر سوددهی را افزایش می دهد).

دعوت مردم به بازدید از وب سایت خود، مانند این می ماند که آنها را به مهمانی دعوت کرده اید، اگر مجلسی کسل کننده باشد، آنها دیگر پایشان را آنجا نخواهند گذاشت و دوستان و نزدیکانشان را نیز  از این عمل باز می دارند.اگر می خواهید کاربران در سایت بمانند، باید برایشان فرش قرمز پهن کنید.

در ادامه به چند مورد از عوامل شکست این مهمانی اشاره می کنیم که راه حل های نسبتاً ساده ای نیز دارند:

محتویات خسته کننده

هیچ رسانه ای نیست که پاسخ نیاز همه ی کاربران را بدهد. ممکن است عده ای به دنبال پست های وبلاگ باشند، یا برخی دیگر تمایل به خواندن نقد و بررسی محصولات و ورق زدن تصاویر آنها داشته باشند.به همین خاطر است که سایت های پویا و تعاملی که محبوبترین محتویات و نظرات مشتریان را به نمایش می گذارند، مؤثرترین راه برای جذب بازدید کننده هستند.

برای موفقیت در این زمینه، باید اقداماتی را انجام دهید. المان های مختلفی را از جمله ویدیو، عکس، پادکست، اسلایدر، محتویات شبکه های اجتماعی و پست های وبلاگ را آزمایش کنید. سعی کنید از افراد حرفه ای در زمینه کاری خود استفاده کنید و بازخورد مثبت مشتریانتان در شبکه های اجتماعی را به نمایش بگذارید و یا از آنها بخواهید که با چت، نظر و عکس، نظرشان را به گوشتان برسانند.

بیشتر از 90 درصد افراد برای اعتماد به شما، از نظرات سوم شخص استفاده می کنند. بنابراین افزودن چنین قابلیتی می تواند اعتماد مشتری و در نهایت اعتبار سایت را بالا ببرد.

پیمایش نامناسب

پیمایش ممکن است به عنوان فرآیندی خارج از ذهن تصور شود، اما سناریویی است که حضور آن همیشه بارز است. قبل از رفتن به یک صفحه، فهمیدن اینکه چه مطالب و اشیائی در پشت آن قرار دارند، بسیار مهم است و عبارات به کار گرفته شده برای این کار باید دقیق و ارزیابی شده باشند.

اگر می خواهید کاربران بیشتر در سایت شما بمانند، دکمه های خرید، باید بیشتر در معرض چشم قرار گیرند. یا اگر تمایل دارید که لیست محصولاتتان را بیشتر مرور کنند، می توانید آنها را به این سمت سوق دهید و در نهایت اگر می خواهید که آنها ثبت نام کنند و یا اینکه زیر محصولات نظر بدهند، باید شرایط مناسب این کار را فراهم کنید.

قبل از نهایی کردن وب سایت، آنرا مورد ارزیابی قرار دهید، لازم نیست که این کار بصورت رسمی اتفاق بی افتد، همین که از عده ای دوست و آشنا بپرسید، در ابتدا کافیست.از آنها بخواهید تا شما را راهنمایی کنند که وب سایت مؤثرتری داشته باشید.

 عدم تمایل به برقراری ارتباط

کاربرانی که ثبت نام کرده اند نسبت به کاربران مهمان، معمولاً وقت و پول بیشتری را صرف سایت شما خواهند کرد. آدرس های ایمیل موقعیت ارتباط را به صورت تک به تک با مشتریان فراهم می سازد و می توانید از آن به عنوان کانالی برای دعوت دوباره آنها به وب سایت استفاده کنید.

مهمترین نکته که اکثراً به آن واقف هستید، آن است که کاربران حاضر نیستند به راحتی اطلاعاتشان را در اختیار هر کسی قرار دهند. حتماً انگیزه خوبی در آن سوی ثبت نام برای این دسته از کاربران قرار دهید.

بهترین انگیزه نیز برای اینکار، محتویات عالی سایت شما می باشد.

بصورت مداوم نظرات کاربران را بخواهید و حتی از آنها درخواست کنید که چه چیزی را علاوه بر امکانات ارائه شده، نیاز دارند.

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام