ده قدم برای دستیابی به مشتریان جدید

 ده قدم برای دستیابی به مشتریان جدید

ده قدم برای دستیابی به مشتریان جدید

هدایت کردن افراد جدید به وب سایت امری ساده نیست. در حقیقت برخی از کارآفرینان این اتفاق را تا حدی غیر ممکن می دانند. اما دقیقاً خلاف آن را برای شما اثبات خواهیم کرد.

مشاهده رشد سریع ورودی های سایت، از جمله ورود مشتریان جدید، علی رقم صنفی که در آن فعالیت می کنید، ممکن است. فقط کافیست کمی زمان،  حوصله و تلاشتان را به آن اختصاص دهید.

اگر مایلید تا در این زمینه کوشش کنید، می توانید درآمد شرکت خود را از طریق ورودی های جدید افزایش دهید. ده قدمی که برای شما توضیح خواهیم داد، به تلاش های شما جهت خواهند داد. اما میزان موفقیت کاملاً به خودتان بستگی دارد.

1-اهداف استراتژی خود را مشخص کنید.

هر چیزی در کسب و کار شما با اهداف کلی که تعیین نموده اید شروع می شود. می خواهید با رشد ورودیتان به چه چیزی دست پیدا کنید؟

افزایش ثبت نام اعضا

درآمد کلی بیشتر

میزان بیشتری از طرفداران در شبکه های اجتماعی

این ها تنها بخشی از نتایجی هستند که رشد ورودی برایتان به ارمغان خواهد آورد. زمانی را برای مشخص کردن اینکه دقیقاً چه چیزی را می خواهید و با چه معیاری موفقیت برنامه خود را اندازه میگیرید، اختصاص دهید.

5 معیار اصلی مشخص بودن، قابل اندازه گیری بودن، قابل دستیابی بودن، مرتبط بودن و بر اساس زمان بودن، تعیین می کند که چه میزان از نقشه شما پیش رفته است.

2-شخصیت افراد را به دقت بررسی کنید

شما به هیچ چیز دست پیدا نمی کنید مگر اینکه افرادی را شناسایی کنید که اهداف شما را به واقعیت تبدیل می کنند. شخصیت افرادی که از شما خرید کرده اند، دیدگاه خوبی را از مشتریانتان به شما می دهند. آنها مشکلات، چالش ها و موانع را به خوبی برای شما روشن می کنند.

به سولات زیر پاسخ دهید تا ذهنیت روشنی از مشتریانتان به دست آورید. این مسئله به شما کمک می کند تا استراتژی های تولید ورودی و محتوا را بهتر بسازید.

چگونه افرادی هستند؟

چرا اینجا هستند؟

چه چیزی شبها ذهن آنها را مشغول می کند؟

شما چطور می توانید به آنها کمک کنید؟

از آنها می خواهید چه کار کنند؟

بهترین راه ارتباطی شما با آنها چیست؟

به چه دلیل ممکن است از خود مقاومت نشان دهند؟

هیچ وقت قدرت شناخت و درک واقعی مشتری را دست کم نگیرید.

3-مسیر مشتریتان را بدست آورید

برای دریافت ورودی خوب نیاز به درک فرآیند خرید است. از مشتری در فرآیند خرید محصولتان یک نقشه تهیه کنید. وقتی که این نقشه را به چشم ببینید، شکاف های سیستم خود را درک خواهید کرد.

اگر این نقشه را تا به حال تهیه نکرده اید، می توانید با پاسخ به سوالات زیر این امر را انجام دهید:

مشتریان از چه طریقی به وبسایت شما دسترسی پیدا می کنند؟( به طور مثال تبلیغات، شبکه های اجتماعی و ...)

 اولین جایی که بعد از ورود به وب سایتتان می روند کجاست؟

چه محتوایی باعث می شود تا از وب سایتتان خارج شوند؟

اگر در حال ساختن این نقشه هستید، برای هر نوع از شخصیت های مشتریانتان آن را تهیه کنید.

4-کارمندان با تجربه و با استعداد استخدام کنید

یک کارآفرین به اندازه تیم پشتیبانش قدرت دارد.اگر می خواهید به نرخ ورودی بالایی دست پیدا کنید، شما به مهارت ها، تخصص ها و کمک افراد حرفه ای دیگر نیاز دارید. حداقل شما نیاز به افرادی دارید که  در :

نوشتن

طراحی گرافیک

کد نویسی

استراتژی محتوا

تولید ورودی

شبکه های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی

مهارت داشته باشند. این اعضا را به سرعت در مرحله برنامه ریزی فرآیندها پیدا کنید ( حتی یک نفر که ممکن است در چند زمینه متخصص باشد). دانش آنها به شما کمک می کند تا کسب و کارتان به یک رشد خوب  برسد.

5-بازرسی وب سایت های رقیب

اینکه بدانید رقبای شما در حال چه کاری هستند برای رشد شما بسیار مهم است. هنگامی که بررسی می کنید که آنها چه کاری را به درستی انجامی می دهند، می توانید برنامه ریزی کنید تا موفقیت آنها را برای برند خودتان تکرار کنید.

چه نوع ترافیکی را بدست می آورند؟

به نظر می رسد ترافیکشان را از کجا در یافت می کنند؟

از چه کلمات کلیدی برای جذب مردم به سمت وب سایتشان استفاده می کنند؟

چه سایت های خارجی به آنها لینک شده است؟

این اطلاعات به شما کمک می کند تا لیستی از فعالیت ها را برای کمک به تیم بازاریابیتان تهیه کنید.

6-سایت خود را ارزیابی کنید

بعد از درک اینکه رقبای شما چه کارهایی را انجام می دهند، بررسی کنید که کسب و کار شما در چه جایگاهی قرار دارد. سوالاتی که می توانید از خود بپرسید عبارتند از :

آیا طراحی وب سایت من با استاندارد های روز همخوانی دارد؟

آیا صفحات من، پیام واضح و مختصری را می رساند؟

آیا بازدید کنندگان می توانند به سرعت محتویات را هضم و درک کنند؟

آیا محتویات برای شخصیت ها ارزشمند است؟

آیا در مکان های کلیدی، فراخوانی به عمل را انجام داده ام؟

7-ساخت جریان کار برای مدیریت ورودی

هر قدمی که بازدید کننده برای تبدیل شدن به یک مشتری را بر میدارد، یادداشت کنید. در اینجاست که شما دانش به دست آمده از مسیر مشتری را با این روش ترکیب می کنید. برای هر قسمت از فرآیند نیاز به جریان کار دارید.

8-یک استراتژی سه ماهه درونی را توسعه دهید

هنگامی که تمام این مراحل را انجام دادید، وقت آن است که یک استراتژی سه ماهه قدرتمند را تدارک ببینید.دلیل انتخاب سه ماه این است که معمولاً این میزان زمان برای دیده شدن رشد کافی است و همچنین احساس طاقت فرسا بودن اجرای استراتژی را نمی دهد.

هر موردی که در استراتژی های درونی خود تعریف کرده اید باید با اهدافتان در مرحله نخست همخوانی داشته باشد.

9-بهترین فرصت های محتوا را شناسایی کنید

در طول این سه ماه، حداقل باید چهار محتوای عالی را تهیه کنید:

کتاب الکترونیکی

وایت پیپر ها

مطالعات موردی

دوره های ایمیلی

عنوان های این محتویات و هدف آنها را شناسایی کنید. این پروژه ها به عنوان بنیان تمام تلاش های بازاریابی تان  که در طول این سه ماه تولید شده اند، خواهند بود.

10-استراتژی بازاریابی درونی خود را رها نکنید

بزرگترین مشکل برای عدم رشد ورودی؟ رها کردن استراتژی هایی که قبلاً آنها را طرح ریزی کرده اید. معمولاً با ندیدن نتایج مطلوب کمی ناامید می شوید، اما باید بدانید که استراتژی های درونی، نوعی سرمایه گذاری بلند مدت هستند. اگر بگذارید دلسردی ابتدای راه،  شما را ناامید کند، هیچ گاه به نتایج مطلوب نخواهید رسید.

پس آن را رها نکنید، موفقیت دقیقاً بعد از جایی قرار دارد که می خواهید تسلیم شوید.

اولین هدفی که امسال می خواهید به آن برسید چیست؟

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام