چگونه بر 6 مانع در بازاریابی آنلاین غلبه کنیم

 چگونه بر 6 مانع در بازاریابی آنلاین غلبه کنیم

چگونه بر 6 مانع در بازاریابی آنلاین غلبه کنیم

سرعت بالای تغییرات در دنیای رسانه ها، بازاریاب ها را به چالش هایی روبرو می کند که هرگز به خود ندیده اند. با این همه بخش های پویا که با توسعه و بکارگیری استراتژی های استوار همراه هستند، بازاریاب ها وظیفه رام کردن هیولایی چند سر را بر عهده دارند.

اگر احساس می کنید که سردرگم شده اید، نگران نباشید، شش مانع متداول که معمولاً بازاریاب ها با آن مواجه هستند را در ادامه بررسی کرده و راه حل هایی برای غلبه بر آنها، برمی شمریم.

1- تبلیغاتی که کسی آنها را نمی بیند.

آمار و ارقام نشان داده است که 54 درصد از تبلیغات دیجیتالی دیده نمی شوند. دلایل آن بر میگردد به عدم نصب plug-in ها و افزونه های بلاک کردن تبلیغات و مشکلات بارگیری متعدد. به همین خاطر نصف بیشتر بودجه ای که بابت تبلیغات دیجیتالی تخصیص می دهید، مؤثر واقع نمی شود.

برای مقابله با این مشکل، از شرکت هایی تبلیغات بخرید که به شما اطمینان می دهند که تبلیغات شما دیده می شود. با اولیت دادن به مسئله دیده شدن، به راحتی می توانید تأثیرات تبلیغات خود را افزایش دهید.

2- تغییرات در الگوریتم های SEO گوگل

تقریباً در اوایل خرداد، گوگل به طور ناگهانی الگوریتم SEO خود را تغییر داد و بخش بازاریابی را تکان داد. این حرکت به نفع سایت هایی بود که طراحی واکنش گرا داشتند و به راحتی روی موبایل و تبلت اجرا می شدند تا تجربه ای بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. اما این کار باعث کاهش ترافیک سایت های بسیاری شد و اغلب آنها نیاز به زمان داشتند تا با شرایط جدید وفق پیدا کنند.

اصلی ترین راه برای اینکه الگوریتم جدید گوگل برای شما مفید باشد این است که بازسازی سایت خود را با اولویت سازگار بودن با موبایل در نظر بگیرید. این حرکت سایت شما را در نتایج جستجو به بالا پرتاب می کند.

3- هدف گیری بیهوده مشتری

هدف گیری امری بسیار مهم برای جذب مشتری و کسب بخشی از بازار است. هرچند، اگر به غلط انجام گیرد، محتویات شما با علایق و سلیقه های مشتری ها همخوانی نداشته باشد، فاصله ی زیادی بین مشتریان آینده و برند شما خواهد افتاد.

قبل از تولید هرگونه محتوا، تحقیق کنید که مشتری ایده آل شما چه کسی است و پیرامون آن شروع به نوشتن و تولید کنید. برای شروع، شخصیت هرکدام از مشتریان خود را بررسی کنید و همواره به این نکته توجه داشته باشید که وی چه چیزی می خواهد و چه انتظاری از شما دارد. شناختن مخاطبانتان  کمک زیادی به پیشرفت در تولید محتویات مناسب می کند و باعث افزایش تعداد بیشتری از مشتریان وفادار می شود.

4- تکنولوژی های قدیمی و بی ربط

اگر شما از جدیدترین تکنولوژی های توسعه و شبکه های اجتماعی بهره نمی برید، احتمالاً برند خود را به انزوا خواهید کشاند. خبر خوشایند این است که دنبال کردن تکنولوژی های جدید و مؤثر بیش از پیش آسان شده است. منابع و وبلاگ های زیادی هستند که چنین مطالبی را در اختیار شما قرار می دهند.

5- رشد ضعیف لیست ایمیل های خبرنامه

رشد لیست ایمیل های شما باید اهیمت ویژه ای داشته باشد. بر طبق آمار، بازاریابی ایمیلی، 20 برابر بیشتر از تبلیغات بنر ای سبب جذب مشتری می شود.قابلیت داشتن ارتباط مستقیم با مشتری ، سرمایه ای است که اغلب دست کم گرفته می شود، مخصوصاً اینکه ایمیل نرخ بازدید بالاتری نسبت به فیس بوک و توییتر دارد. رشد ضعیف و کم ایمیل، شرایط شما را در بازار تعیین می می کند.

خوشبختانه، ترفندهایی برای افزایش سریع لیست ایمیل ها وجود دارد. اگر بتوانید با محتوای بی نظیر، نظر مخاطبان را به خود جلب کنید، آنها را مشتاق ثبت نام در خبرنامه خود کرده اید. سرویس های مجانی هم وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها به تولید خبرنامه بپردازید.

6- کمبود مهارت های ویدیویی و جلوه های بصری

وقتی که در مودر بازاریاب ها فکر می کنیم اغلب افرادی را در ذهن داریم که در نوشتن و ارتباط حرفه ای هستند و همچنین استعداد زیادی در برقراری شبکه های ارتباطی  و ایجاد استراتژی دارند. اما حقیقت این است که مصرف کاربران از موارد بصری، فقط در حد حرف نیست ! و بازاریاب ها باید مهارت های لازم برای این دنیای پر از عکس و تصاویر متحرک و اینفوگرافیک ها را، بدست آورند.

از نرم افزار های ویرایش و تولید عکس و فیلم استفاده کنید و حتی برای شروع از ویدیو های آموزشی بهره ببرید. بررسی کنید که برند های دیگر چگونه از تصاویر با کیفیت و محتوی های بصری بهره می برند و از آنها ایده بگیرید.

به نظر شما آیا موانع دیگری وجود دارند؟ با ما در میان بگذارید.

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام