پنج قانون طلایی برای طراحی واکنش گرا در وب (3)

 پنج قانون طلایی برای طراحی واکنش گرا در وب (3)

پنج قانون طلایی برای طراحی واکنش گرا در وب (3)

نکته مهم در طراحی واکنش گرا این است که شما نمی توانید تجربه هر کاربر را پیش بینی کنید، مخصوصاً وقتی که بحث موبایل به میان می آید.

صدها سناریو برای نحوه استفاده کاربران از وب سایت شما وجود خواهد داشت. این عدد بر میگردد به تعداد موبایل ها و تبلت های تولید شده و سایز های متفاوت صفحه نمایش آنها.حتی برخی ممکن است از تلویزیون های هوشمند خود استفاده کنند.

طراحی شما باید جهانی باشد و با هر آنچه که در آن قرار میگیرد، وفق پیدا کند.

این نکته ها را در طراحی واکنش گرا همواره در نظر داشته باشید.

قانون انگشت شصت

به دلیل لمسی بودن موبایل های امروزی، باید حواستان به عناصر تعاملی و مکان های قرار گیری آنها باشد.

اختلاف کوچکی بر سر اندازه محل لمس عناصر وجود دارد، اپل می گوید 44 پیکسل، اما مایکروسافت با 34 پیکسل موافق است.

در طراحی برای سایز موبایل، معمولاً بهتر است از همین اعداد استفاده کنیم و حداقل 6 پیکسل فضای خالی به اطراف آنها اختصاص دهیم.

در این سناریو ها، استفاده از عناصر کنترلی بومی موبایل ها، کار بسیار منطقی به نظر می آید.ورودی ها و منو ها به طوری تنظیم شوند که مشابه نرم افزار های بومی آن دستگاه باشند.

توجه داشته باشید که افکت های هاور موس را در نسخه موبایل غیر فعال کنید. زیرا دوبار ضربه زدن برای رفتن به صفحه ای دیگر در موبایل اصلا خوشایند کاربر ها نیست.

پیمایش

یکی از بزرگترین چالش ها در طراحی واکنش گرا، مدیریت کردن پیمایش صفحه است.امروزه چندین روش برای پیاده سازی پیمایش در موبایل وجود دارد. بسته به این که چند نقطه شکست تعریف کرده اید، باید تصمیم بگیرید که از کدام روش استفاده کنید.

لینک های پرشی

احتمالاً یکی از ساده ترین راه ها برای پیمایش در موبایل استفاده از لینک هایی هستند که با استفاده از anchor ها، به محل مورد نظر پرش می کنند.

این فرآیند بسیار ساده است، زیرا نیاز به جاوا اسکریپت و هیچگونه افزونه دیگری ندارد. بنابراین استفاده از آن در تمام مرورگرها ممکن است.

منوی کشویی

یکی از روش های مرسوم برای پیمایش در موبایل ها، منو های کشویی می باشند. بدین صورت که با لمس آیکون مربوطه، منوی مورد نظر با انیمیشن کشویی ظاهر می شود.  این تکنیک توسط جاوا اسکریپت انجام می شود، بدین صورت که منو را زیر دکمه مربوطه مخفی می کند تا وقتی که کاربر آنرا درخواست کند.

 برخی از آیتم های منو نیز می توانند از لیست آکاردئونی برخوردار باشند تا فرزندان آن را مخفی نگه دارند. به این طریق، کاربران می توانند سریعتر و با مراجعه به صفحات کمتری، به مکان مورد نظر خود، دسترسی پیدا کنند.

روش خارج از صفحه

این روش یکی از محبوب ترین روش های طراحی پیمایش درطراحی واکنش گرا می باشد که سایت ما را بیشتر شبیه یک نرم افزار موبایل می کند. این نوع پیمایش توسط نرم افزار موبایل فیس بوک پایه گذاری شد. استفاده از آن به این صورت است که با لمس دکمه مربوطه، منو جایگزین صفحه فعلی می شود. سایت های بزرگی از چنین روشی استفاده می کنند و در طول زمان از این مدل استقبال بیشتری خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام