استفاده از روانشناسی در طراحی سایت (2)

 استفاده از روانشناسی در طراحی سایت (2)

استفاده از روانشناسی در طراحی سایت (2)

سبک حروف

حتی برخی موارد ساده مانند فونتی که استفاده می کنید، بر کاربران تأثیر گذار خواهد بود. فونت تیتر ها، نکات مهم و سربرگ ها باید متمایز و درشت تر باشد. همچنین فاصله بین کلمه ها و اندازه آنها نیز حائز اهمیت است، فونت باید در هر دستگاهی با هر سایزی خوانا باشد و کاربران با خواندن متن ها در موبایل مشکلی نداشته باشند.

تصاویر

جمله ای که هزاران بار شنیده اید: یک تصویر به اندازه هزاران کلمه حرف دارد. عکاسان رابطه تصاویر و احساسات را بارها برای ما اثبات کرده اند. پس در انتخاب تصاویر برای وب سایت باید همواره هدف نهایی را در ذهن داشته باشیم. مثلا تصویری از افرادی که در حال دست دادن در کنار یک میز هستند، حس یک کسب و کار حرفه ای را به کاربر می دهد، در حالی که تصاویر انیمیشنی، حس جوانی و شوخ طبعی دارند.

استفاده از این قواعد در وب سایت خود:

خب هم اکنون شما مبحث های پایه ای روانشناسی را در طراحی وب سایت می شناسید. در ادامه، مثالهایی از نحوه بکارگیری از این نکات را ارائه می کنیم:

- شما می دانید کدام دسته از افراد از وب سایت شما بازدید می کنند، میانسال یا جوان؟ تصمیم گیری با شماست !

- می توانید از نظرسنجی ها برای اطلاع از نیازمندی های کاربران استفاده کنید. با این اطلاعات به دست آمده، می توانید قوانین طراحی خود را بهبود ببخشید.

استفاده از روانشناسی در طراحی وب سایت، یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش ترافیک و سپس افزایش فروش و خدمت رسانی است. با بکارگیری همین قواعد ساده، شاهد نتایج خیره کننده ای خواهید بود.

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام