تصورات غلط رایج در طراحی و توسعه وب سایت (2)

 تصورات غلط رایج در طراحی و توسعه وب سایت (2)

تصورات غلط رایج در طراحی و توسعه وب سایت (2)

سایت به اتمام رسید، پس کار تمام شد

طراحی وب، رویکردی تک بعدی نیست. وب مدام در حال تغییر است. به همین دلیل وب سایت ها نیز باید همواره به روز رسانی شوند و همگام با متدهای روز پیش روند.

وقتی که صحبت از الگوریتم های جدید گوگل به میان می آید، یا مدل جدیدی از طراحی گرافیکی در وب مطرح می شود، احتمالاً وب سایت شما در طول سال، مجدداً چند بار دستخوش تغییرات خواهد شد. همچنین باید از وب سایت ها نگهداری صورت گیرد تا مطمئن شوید که به بهترین شکل کار می کنند.

طراحان وب به طور مداوم لینک های خراب، ایرادات بصری طراحی و کارایی وب سایت را کشف می کنند. همینطور محتویات سایت و مباحث سئو نیز به طور پیوسته دستخوش تغییرات می شوند. پس وب سایت شما باید هرچند وقت یکبار مورد بررسی قرار گیرد و تغییرات لازم بر روی آن اعمال شود. در نظر داشته باشید وقتی که از یک تیم توسعه دهنده وب درخواست همکاری می کنید، آنها یک موجودیت زنده خلق می کنند که مدام باید از آن مراقبت کنید.

طراحان باید دقیقاً همان کاری را انجام دهند که از آنها می خواهم

قابل درک است که بیشتر کارآفرینان تصور می کنند که تمام دستورات باید از جانب آنها صادر شود. به هر حال آنها برای این کار هزینه می کنند. اما به نظر شما دستورات پی در پی مانند یک دیکتاتور درست است؟ لزوماً اینطور نیست. توسعه دهندگان بیشتر زمان عمر خود را مشغول یادگیری مباحث فنی جدید و جنبه های خلاقانه طراحی هستند. برخی اوقات بهتر است به آنها اعتماد کنیم زیرا تجربه آنها کارآمد تر خواهد بود.

منظور این نیست که از ارائه بازخوردهای سازنده خودداری کنید، اما صدور دستورات جزء به جزء نیز صحیح نیست. این افراد کار خود را بلد هستند و می دانند بهترین گزینه ها برای کسب و کار شما چه مواردی هستند. شغل آنها تبدیل کردن چشم انداز کسب و کار شما به وب سایت است. آنها علم افزایش ترافیک سایت و تبدیل خواننده به مشتری را دارند. پس به نکاتی که می گویند، اعتماد کنید.

طراحی وب سایت تمام شد، منتظر سیل عظیم بازدید کنندگان هستیم !

طبیعی است که وقتی طراحی سایت شما به اتمام رسید، منتظر سرازیر شدن سیل عظیمی از بازدیدکنندگان به وب سایتتان باشید.

چرا این اتفاق نیافتد؟ شما سایتی زیبا و مدرن طراحی کرده اید که برند شما را به بهترین شکل به نمایش می گذارد. اما حقیقت این است که بلافاصله بعد از آپلود شدن وب سایت، خبری از بازدید کنندگان نیست! وب سایت، برگ برنده شما در بازار رقابتیتان نخواهد بود، بلکه بیشتر نقش یک بنیاد را بازی می کند.به هر حال، اگر کاربران نتوانند دامنه شما را پیدا کنند، از آن بهره مند نخواهند شد.

البته این وظیفه طراح است که اطمینان حاصل کند که سایت شما به بهترین شیوه برای کاربران ساخته شده است. اما وظیفه افزایش بازدید کنندگان را ندارد. این موقع است که راهبردهای دیگری همچون تولید محتوا و فعالیت در شبکه های اجتماعی وارد چرخه کسب و کار می شوند. بالابردن ترافیک وب سایت، تلاشی گروهی است. عده ای بهینه سازی وب سایت و عده ای دیگر بازاریابی مؤثر را ارجح قرار می دهند. پس تصور نکنید که بلافاصله بعد از اتمام طراحی سایت، بازخوردهای سودآوری را شاهد خواهید بود. این فرآیندی زمان بر است.

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام