چگونه مشتری خوبی برای یک شرکت طراح وب باشیم (1)

 چگونه مشتری خوبی برای یک شرکت طراح وب باشیم (1)

چگونه مشتری خوبی برای یک شرکت طراح وب باشیم (1)

طراحان وب و مشتریانشان باید رابطه ای سازنده داشته باشند. یک وب سایت خوب حاصل درک وهمکاری دوجانبه است.

وقتی صاحبان کسب و کار حس می کنند، وب سایتی که ساخته شده، بر طبق نیازهایشان نیست، دلیل آن فاصله افتادن بین طراح و آنهاست. برخی اوقات، طراحان وب سایت مقصر هستند و مابقی آن بر گردن مشتری است. در ادامه نکاتی را برای ایجاد رابطه ای مستحکم بین این دو مطرح خواهیم کرد.

انتقال ایده ها را بیاموزید

مهمترین نکته این است که ایده هایتان را واضح و مختصر مطرح کنید. اگر نتوانید کسب و کارتان را به طور واضح بیان کنید، در نهایت سایت شما دچار مشکل خواهد شد و یا در بدترین حالت، وب سایت، برند شما را مخدوش خواهد کرد و این به شکست در بازاریابی آنلاین خواهد انجامید.

طراحان سایت به کمی فضا برای خلاقیت نیاز دارند، اگر این فضا در اختیار آنها نگیرد، وب سایت در نهایت کمی مبهم خواهد شد. این وظیفه طراح وب سایت است که یک سری اطلاعات پایه درباره کسب و کار شما بگیرد و از آن برای هدایت این خلاقیت استفاده کند. شما باید این اطلاعات را فراهم کنید:

- اهداف کسب و کار

- مشتری ایده آل از دیدگاه شما

- ویژگی های برند مانند رنگ، لوگو و موارد مشابه

- شخصیت کلی که می خواهید سایت بر پایه آن ساخته شود

مشخص کردن این نوع اطلاعات کار سختی نمی باشد. با استفاده از همین اطلاعات، طراح سایت میتواند ایدههای عالی را برای وب سایت شما پیاده سازی کند. پس از این می توانید شانه به شانه طراحتان ادامه دهید تا این ایده ها را گسترش دهید.  نکته کلیدی در اینجا، همکاری است، طراح نمی تواند این کارها را به تنهایی انجام دهد. بنابراین ما اکنون به موردی دیگر به نام "بازخورد" نیاز داریم.

بازخورد ارائه دهید، ولی وقتی از شما درخواست می کنند

همواره آماده باشید تا در طول فرآیند طراحی، بازخورد های خود را ارائه دهید.تقریباً تمام طراحان در طول این فرآیند، میزان پیشرفت را به نوعی به نمایش می گذارند. معمولاً آن را در هاست خود قرار می دهند تا مشتری بتواند آن را مورد ارزیابی قرار دهد. این تنها نمونه ای از محصول نهایی است، ولی 7/24 برای مشتری در دسترس است. طراحان نیاز به بازخورد دارند، اما تنها وقتی که آن را از شما درخواست کنند. نگران نباشید، حتماً این اتفاق خواهد افتاد.

قبل از ارائه بازخورد، حتماً آن را مورد شور و مشورت قرار دهید تا خلاقیت طراح را مختل نکند. شاید طراح در حال اعمال تغییراتی باشد که تا به این لحظه برای شما قابل مشاهده نیست.

در عوض، لیستی از بازخورد های مفید ایجاد کنید تا هنگامی که طراح از شما درخواست کرد، آن را به سرعت در اختیار وی قرار دهید. شاید فونت را نپسندیده اید، و یا کد رنگی دیگری را در طیف سبز در نظر داشته اید و یا موارد دیگر. فقط در نظر داشته باشید که طراحان روبات نیستند. آنها به طور منظم نیاز به بازخوردهای شما دارند تا مطمئن شوند همه در یک خط حرکت می کنند.

بهتر است که جلسات منظمی را با طراحان داشته باشید تا اهداف مرتباً چک شوند. این کار آنها را مسئول می کند و شما را نیز کمی درگیر فرآیند طراحی می کند. مطمئن باشید که طراح ازشما درخواست بازخورد می کند، پس تا آخر پروژه صبر نکنید تا مشکلات را به وی گزارش کنید، زیرا این کار نارضایتی هر دو طرف را به بار خواهد آورد.

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام