نکاتی برای طراحانی که کد نمی زنند (2)

 نکاتی برای طراحانی که کد نمی زنند (2)

نکاتی برای طراحانی که کد نمی زنند (2)

محیط تعاملی را شرح دهید

این موضوع کمی سخت است زیرا فوتوشاپ و illustrator در نهایت محیط هایی ایستا دارند و در مقابل آن محیط پویای وب قرار دارد. طراحی درون یک مرورگر، باعث می شود که شما به کلاسهای پویای css  و المان های طراحی واکنش گرا و انیمیشنها دسترسی داشته باشید. در فوتوشاپ، نشان دادن برخی رویدادها مانند وضعیت قرار گیری نشانگر موس روی یک المان و یا وضعیت آن در هنگام کلیک شدن، نیاز به تلاش بسیار زیادی دارد.

مجدداً تکرار می کنیم، تا نمونه اولیه پروژه ساخته نشود، طراحان گرافیک از یک سری رویدادها چشم پوشی می کنند و توسعه دهندگان باید این فضاهای خالی را پر کنند.

بسته های UI می توانند برای این دسته از مشکلات راه حل خوبی باشند. این بسته ها صرفاً یک کاتالوگ المان های رایج در وب مانند دکمه ها لیست ها می باشند که به طراحان نحوه کاربرد این موارد را نشان می دهند.

همچنان نیمی از مسائل حل نشده اند. اگر بخواهیم گذار بین دو حالت را نشان دهیم چه؟ چگونه آن را نشان دهیم؟ مثلاً پس از کلیک کردن یک چک باکس، آیا با کمرنگ شدن تغییر حالت پیدا می کند یا چشمک زدن؟

با محتویات شروع کنید

ممکن است در ابتدا نادرست به نظر برسد ولی، طراحی تماماً حول محتویات سایت شکل می گیرد. برخی اوقات ممکن است محتویات واقعی وجود نداشته باشند. در این مواقع شما باید از کارفرما درخواست محتویات کنید. آنها مسئول فراهم کردن محتویات هستند.

اگر محتویات سایت قرار است توسط کاربران تأمین شود، به این نکات دقت داشته باشید که به عنوان مثال، همه یک تصویر خوب آپلود نکنند، یا اینکه شخصی نام طولانی داشته باشد. دهنده را مجبور نکنید تا این دسته مشکلات را برای شما حل کند.

توضیح رو در رو

در نهایت ممکن است که طراحان حوصله شنیدن و یا یادگیری چنین مواردی را نداشته باشند. آخرین پیشنهاد برای طراحان، این است که طی پروسه طراحی، درکنار یک توسعه دهنده بنشینند و در حین تولید طرح، از راهنمایی های یک توسعه دهنده بهره ببرند تا محصول نهایی ظاهر مناسب و کارایی لازم را داشته باشد. 

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام