اشتباهاتی از جنس تجارت الکترونیک (1)

 اشتباهاتی از جنس تجارت الکترونیک (1)

اشتباهاتی از جنس تجارت الکترونیک (1)

ساعت ها وقت صرف بهینه سازی css ها می کنید، نقاط شکست را در طراحی واکنش گرای خود بارها بررسی می کنید و سرعت وب سایت را بارها بالا و پایین می کنید. سایت خود را مثل کف دستانتان می شناسید. فرآیند های تجارت الکترونیک وب سایت خود را به زیبایی طراحی کرده اید. اما آیا وب سایت شما کاربر پسند است؟

مسائل دیگری در کنار طراحی واکنش گرای بی عیب و سرعت بارگیری بالای وب سایت وجود دارند. هنگامی که تبدیل ترافیک به درآمد مطرح است، UX یا همان تجربه کاربر اهمیت ویژه ای پیدا می کند.  درحالی که موارد کاربردی بسیار زیادی وجود دارند تا از موفقیت آنها الگو بگیریم، اشتباهات رایجی در UX وجود دارند که اعتماد مشتری را از بین می برند.

1- منوی پیمایشی پیچیده

منوی پیمایشی، بعد مرکزی تجربه کاربر است. هدایت کردن کاربر بین دسته بندی ها ، زیر دسته بندی ها، محصولات و صفحات پرداخت، نیازمند طراحی است که با تفکر بالا انجام شده باشد.

هدف طراحی منوی سایت این است که کاربران آنچه که می خواهند را راحت تر پیدا کنند نه اینکه خلاقیت خود را در طراحی نشان دهید. اشکالات رایج در طراحی منوی پیمایشی عبارتند از:

- استفاده بیش از حد از آیکون ها

- قرار دادن کالاهای تبلیغاتی ویژه در اَبَر منو ها

- عدم استفاده از Bread Crumb ها ( که مسیر طی شده در صفحات سایت را نشان می دهند)

- قرار گیری آیتم های سطح بالای زیاد

چگونه به این موارد رسیدگی کنیم؟  همه چیز را ساده طراحی کنید. وقتی که بحث پیمایش مطرح می شود، معمولاً همه منوی ساده قدیمی را ترجیح می دهند. استفاده از منوی همبرگری برای وب سایت در سایز دسکتاپ به هیچ وجه مناسب نیست. اطمینان حاصل کنیدکه سلسله مراتب محصولات شما به درستی رعایت شده اند و محصولات با چندین دسته بندی برچسب خورده اند. شخصی که دنبال کفش های زمستانی است، باید هم بتواند تحت دسته بندی کفش و هم پوشاک زمستانی به آن دست پیدا کند.اگر زیر دسته بندی های شما زیاد است، از چند ستون موازی برای نمایش آن استفاده کنید.

2- جستجوگر وب سایت نارکارآمد است

برخی می گویند 30 و برخی دیگر نیز می گویند تا 83 درصد از بازدید کنندگان وب سایت، از جستجوگر سایت برای یافتن محصول و یا خدمات مورد نظر خود استفاده می کنند. به هر حال شما وظیفه دارید تا جستجو کردن در سایت را برای مشتریانتان آسان کنید. تحقیقات نشان داده است بازدهی افرادی که از جستجوگر سایت استفاده می کند، تا دوبرابر بیشتر است.

جدای از این مسائل، وب سایت های تجارت الکترونیک، مملو از جستجوگر های پر اشکال هستند. گزینه هایی مانند فیلتر کردن محصولات، کارآمد هستند ولی به شرطی که تعداد محصولات شما بالا باشد. نکته مهم پشتیبانی کردن از کلمات مرتبط و در کنار وارد کردن نام دقیق محصولات است. 34 درصد از جستجوگر ها، نام محصول را جستجو نمی کنند.

اگر یک مشتری نام و یا مدل دقیق یک محصول را می داند، احتمال خرید وی بسیار بالاست. اگر فردی می داند که دقیقاً چه چیزی را می خواهد بخرد، شانس استفاده وی از جستجوگر زیاد است. اگر جستجوگر سایت شما خراب است، اعتماد کاربران را نابود خواهید کرد.

چگونه از پس این مشکل برآییم؟ در قدم اول باید ظاهر مکان جستجوگر را واضح و زیبا طراحی کنیم. می توانید این فرآیند را در تغییرات جستجوگر وب سایت والمارت در طول چند سال، مشاهده کنید.

dapna walmart menu change

 

dapna walmart menu change

 

dapna walmart menu change

 

بعد از اینکه طراحی آن را به زیبایی به سرانجام رساندید، مطمئن شوید که اشتباهات تایپی، کلمات مرتبط با یک محصول و نام مدل یا محصول، نتایج مناسب و مرتبطی را به نمایش بگذارند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام