اشتباهاتی از جنس تجارت الکترونیک (2)

 اشتباهاتی از جنس تجارت الکترونیک (2)

اشتباهاتی از جنس تجارت الکترونیک (2)

فرم های پیچیده

به طور میانگین، 4.5 تعامل نیاز است تا کاربر به مشتری تبدیل شود. وقتی شخصی برای اولین بار با وب سایت و یا برند شما آشنا می شود، قطعاً حساب بانکی خود را برای شما خرج نمی کند. اگر می خواهید کاربران مجدداً به وب سایت شما بازگردند، دریافت آدرس ایمیل و یا درخواست ثبت نام از آنها می تواند یک راه مؤثر برای این مسئله باشد. مشکل دراینجا فرم هایی با طراحی نا مناسب و یا پیچیده هستند.

راه حل های پیشنهادی برای این مشکل: فرم های ساده تر، با ورودی های کمتر قطعاً به جذب بیشتر مشتری کمک می کند. دکمه های فرم، بسیار مهم هستند. دقت کنید که رنگ آن نسبت به رنگ پس زمینه بارز باشد.حتی متنی که داخل این دکمه ها هستند نیز بسیار مهم است. تأثیر "کپن 10 هزار تومانی من را بفرست" بسیار بالاتر از یک کلمه ساده مانند "ثبت" است. همین تغییرات ساده در همین دکمه، تأثیرات بسیار بزرگی در تبدیل شدن به مشتری دارد.

مدیریت محصولات نا موجود

اجازه ندهید محصولات ناموجود در قسمت های اصلی UX شما نمایش داده شوند. به خاطر داشته باشید که هدف، بالا بردن اعتماد کاربر است. اگر محصولی را در صفحه اصلی ببیند و آن را بپسندد، اگر آن محصول موجود نباشد، اعتماد وی را به شدت کاهش می دهد. اگر قصد دارید تا محصولی را بعداً موجود کنید، می توانید از ویژگی هایی مانند " به من اطلاع بده" در صفحه محصول مورد نظر استفاده کنید.

راهکار های این مشکل: از کاربران عذرخواهی کنید و زمان موجود شدن مجدد را به آنها اطلاع دهید. همچنین آنها را از دسته بندی های اصلی خود خارج کنید و بر روی آنها برچسب ناموجود بزنید.

تصاویر کم و نا مناسب از محصول

وقتی بحث از تجربه کاربری در صفحات محصولات تجارت الکترونیک می کنیم، اولین چیزی که به چشم می خورد، تصاویر محصولات است. کاربران نمی توانند محصولات شما را از نزدیک ببینند و لمس کنند، پس تنها راه باقی مانده برای آنها، دیدن تصاویر محصولات شماست. تصاویر بزرگ و واضح نرخ تبدیل را افزایش می دهند.

چه کاری برای این مورد انجام دهیم؟ از تصاویر بزرگ، واضح که دارای پس زمینه سفید هستند استفاده کنید. محصول خود را در زوایای مختلف نشان دهید و از بزرگ نمایی برای نمایش تصاویر نیز استفاده کنید.

نداشتن دقت کافی برای تهیه نسخه موبایل سایت

وقتی طراحی واکنش گرای وب سایتی کلید میخورد، دو نوع روش برای پیش برد آن وجود دارد. روش غلط، طراحی با اولویت قرار دادن دسکتاپ است و روش دوم که روش صحیح است، اولویت قرار دادن موبایل است. در روش اول، دکمه های سایت بسیار کوچک می شوند و لمس آنها سخت خواهد شد.

راه حل این مسئله، اولویت قرار دادن نسخه موبایل بر نسخه دسکتاپ است. گوگل توصیه می کند که اندازه دکمه ها حداقل 48 پیکسل در نظر گرفته شود.

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام