پنج سوال ساده برای بازخورد مشتری

 پنج سوال ساده برای بازخورد مشتری

پنج سوال ساده برای بازخورد مشتری

هیچوقت برخورد اول، دوبار اتفاق نمی افتد. به همین دلیل وقت و هزینه زیادی را صرف طراحی یک وب سایت مناسب می کنند. می خواهید که کاربران هر چه بیشتر در وب سایت شما بمانند و آن را بپسندند.

طراحان همواره سعی می کنند که وب سایت های زیبایی بسازند، جای تعجب نیست زیرا این شغل آنهاست. زیرا می خواهند نمونه کارهای زیبایی داشته باشند.

اما آیا طراحی یک وب سایت زیبا، هدف نهایی همه طراحان است؟ حقیقتاً اینگونه نیست. شما وب سایتی می خواهید تا تمام اهداف کسب و کار شما را پوشش دهد. اگر وب سایت شما اهداف تجارت الکترونیک دارد، پس یکی از اهداف نهایی، تبدیل کاربر به مشتری خشنود است. اگر وب سایت جدیدی دارید، مصمم هستید تا کاربران را با محتویات خود درگیر کنید. اگر نمونه کارهایتان را به نمایش گذاشته اید، می خواهید تا مشتریان بالقوه، جذب آنها شوند. در کل می خواهید محتویات وب سایت به گونه ای باشد که نرخ تبدیل را افزایش دهد. می توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics استفاده کنید و میزان فعالیت کاربران را مشاهده و تحلیل کنید.

در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از بازخورد کاربران، بهره وری وب سایت خود را بهبود ببخشید.

سوالاتی که باید در مورد طراحی پرسیده شوند

کلید جمع آوری اطلاعات ارزشمند، پرسیدن سوال درست در لحظه مناسب است. در ادامه لیستی از 5 سوال ارزشمند را خواهیم دید.

کدام طراحی را ترجیح می دهید؟ قدیمی یا جدید؟

ساده ترین پرسشی که می توانید درباره طراحی جدیدتان بپرسید، همین است. دقت داشته باشید که این سوال را فقط از کاربران قدیمیتان بپرسید. در ادامه آن از وی بپرسید "چرا" ؟

کاربران بزرگترین مسائل را به شما گوشزد خواهند کرد. به خاطر داشته باشید بعضی وقتها، تغییرات بزرگ خوشایند برخی از کاربران نیست ( حتی اگر به سود آنها باشد) و نیاز به وقت دارند تا به آن عادت کنند.

چه چیز وب سایت بیشتر از همه مورد پسندتان است؟

این سوال بهترین پرسشی است که می توانید قبل از اعمال تغییرات، از کاربرانتان بپرسید. تغییر دادن قسمت هایی که کاربران به آن علاقه دارند، ممکن است در نهایت بر ضد شما تمام شود. اگر کاربران از طراحی ساده و کلاسیک شما خوششان آمده، تغییر دادن آن به یک وب سایت بیش از حد مدرن می تواند ریسکی باشد.

از 1 تا 10، این وب سایت چقدر قابل اعتماد است؟

اگر مردم به یک وب سایت اعتماد نکنند، قطعاً از آن خرید نخواهند کرد و آن را به کسی پیشنهاد نمی کنند. داشتن گواهی SSL  و نماد اعتماد الکترونیکی، به بهبود این قضیه کمک می کند اما طراحی سایت مستقیماً بر ذهن کاربر اثر می گذارد.

آیا با بازدید از این وب سایت، به هدف خود رسیدید؟

برخی از کاربران، تنها به دلیل کنجکاوی از وب سایت شما بازدید می کنند و هدف خاصی ندارند، اما اکثر کاربران می خواهند به هدفی برسند. آن هدف ممکن است خرید یک محصول باشد و یا تنها خواندن یک مطلب.

وقتی کاربری به هدف خود نرسد، ناراضی از وب سایت شما خارج شده و بعید است مجدداً بازگردد. پرسیدن سوال "چه چیزی شما را از رسیدن به هدفتان باز داشت؟" می تواند این مشکل را حل کند.

اولین احساستان به محض وارد شدن به سایت چه بود؟

همانطور که گفته شد، برخورد اول هیچوقت دوبار اتفاق نمی افتد. وب سایت شما باید به سرعت نظر کاربر را جلب کند. به طور مثال، اگر وب سایت شما مربوط به کارهای بانکی است، باید به سرعت احساس اطمینان و امنیت را منتقل کند. همه ی موارد وب سایت از جمله رنگ و شکل ها و ساختار سایت، در تأثیر اولیه مؤثر هستند.

آیا واقعاً بازخوردهایی که دریافت می کنید مؤثر می باشند؟

شما از کاربران سوال می پرسید و بازخورد آنها را جمع آوری میکنید و از نظرات آنها استفاده می کنید. اما آیا واقعاً مؤثر است؟ جواب مثبت است و جالب است بدانید تمام کسب و کارهای بزرگ دراین زمینه بسیار فعال هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام