اهمیت فونت در برند و وب سایت

 اهمیت فونت در برند و وب سایت

اهمیت فونت در برند و وب سایت

ما هر روز ناخواسته توسط تبلیغات های مختلف، بمباران می شویم. ویترین مغازه ها، بیلبورد ها، مجله ها و از همه بیشتر تبلیغات اینترنتی. با این همه تبلیغاتی که در جریان هستند، چگونه یک برند نوپا می تواند از این مهلکه نجات پیدا کند؟

هر روز شرکت های جدید کسب و کار خود را به امید گسترش دادن آن شروع می کنند، اما آنها چگونه می توانند از دیوار سخت تبلیغاتی که پیش رو دارند، عبور کنند؟ چگونه می توانند بدون توقف، کسب و کار خود را رونق بخشند؟ جواب ساده است. تمام این موارد با داشتن طراحی مناسب و معقول امکانپذیر است. تصویر برند شما اولین چیزی است که توجه کاربر را به خود جلب می کند، بنابراین، آن را بیاد ماندنی کنید.

تعریف تصویرتان

به عنوان یک شرکت و یک برند، می خواهید چه چیزی را ارائه دهید؟ اختصاص کمی وقت به برندتان می تواند به بهتر شدن برند و تصویرتان کمک کند. مواردی که می توانید در نظر بگیرید عبارتند از:

- هویت

- سبک

- برنامه های آینده

- پالت رنگ

هویت

این مورد به طور مستقیم به برند شما مربوط است و بر اساس هدف کسب و کار شما تعریف می شود.

بازار هدف شما چیست و تصور شما چگونه با آنها ارتباط دارد؟ به طور مثال یک شرکت مالی را در نظر بگیرید. پالت رنگ های نئونی و فونت های خارج از عرف معمولاً انتخاب عاقلانه ای به نظر نمی رسند. باید بیشتر به دنبال فونت ضخیم، کلاسیک و قابل اعتماد باشید که حس اعتماد را به مسائل مالی شان بدهد.

سبک

جدای از فونت ها و انواع مختلف نوشتار، سبک ها هستند که باید در نظر گرفته شوند. سایز و وزن فونت یکی از این موارد است(مخصوصا هنگامی که برای سربرگ ها، تیتر ها و لوگو در نظر گرفته شود). همچنین مهم است بدانیم که فونت در بدنه صفحه استفاده می شود یا در سربرگ و تیتر.

فونت های متنی برای مقالات استفاده می شود، در حالی که فونت های نمایشی برای سربرگ ها و لوگوها استفاده می شود. مطمئن شوید که این فونت ها در سایز های مختلف در طراحی واکنش گرا، به طور مناسب استفاده شده اند.

برنامه های آینده

همانطور که به سبک اهمیت می دهید، باید به این نکته توجه داشته باشید که برند شما می خواهد در آینده چگونه رشد کند. صرف اینکه کسب و کار و برند شما آنلاین است، دلیل نمی شود تا به فکر آینده ای که در آن برند شما آفلاین هم کار کند، نباشید.

برخی از فونت ها صرفاً برای وب طراحی شده اند و برخی برای چاپ. بنابراین در مواردی که کسب و کار شما هم آفلاین و هم آنلاین است، بهتر است فونتی را انتخاب کنید که ترکیبی از هر دو باشد.

با کمی دور اندیشی می توانید کار خود را در آینده بسیار جلو بیاندازید. برخی از فونت ها هستند که علاوه بر ویژگی های استاندارد یک فونت، دارای یکسری آیکون ها و نماد ها نیز هستند. این موارد وقتی که می خواهید کمی زرق و برق به وب سایت اضافه کنید، کارآمد خواهند بود.

پالت رنگ

رنگ ها نقش بسیار مهمی را در طراحی برند ایفا می کنند. ترکیب رنگ و طراحی، دست در دست هم می توانند تجربه ای خوشایند را خلق کنند. برای مثال به لوگو اپل توجه کنید که علاوه بر سادگی که به خاطر سپاری آن را آسوده تر می کند، لوگوی روشن و سفید آن در ذهن می ماند. این برند دارای طراحی های ساده و روشن است که در تمام محصولات و فروشگاه ها و نرم افزار ها مشهود است.

انتخاب پالت رنگی که نمایانگر برند شماست، کمک می کند تا برند خود را بهتر به مشتریان معرفی کنید. استفاده از رنگ هایی که احساس یا خاطره ای بخصوص را به بیننده القا می کنند، برند را بسیار قابل تشخیص می کند.

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام