چهار فاکتور اساسی برای وب سایت شرکت ها

 چهار فاکتور اساسی برای وب سایت شرکت ها

چهار فاکتور اساسی برای وب سایت شرکت ها

احتمالأ تاکنون به وب سایت هایی بر خورده اید که تنها پس از چند ثانیه از آن خارج شده اید!  شاید همین امروز نیز این امر چندین بار برای شما اتفاق افتاده باشد ...

یک وب سایت خوب  و کارآمد و همچنین  جذاب ، کلید جذب و نگهداری بازدید کنندگان می باشد. امروزه ابزارهای متعددی را برای ساخت و ایجاد سریع وب سایت های جذاب ، تاثیر گذار و قابل نمایش در دستگاه های همراه اعم از موبایل و تبلت وجود دارند. طراحی و توسعه وب سایت نیز یکی از خدماتی است که داپنا به مشتریان خود ارایه می دهد و به صورت کاملا تخصصی در این حوزه فعالیت می کند.

آمارهای جدید نشان می دهند که بیشترین المان های درخواست شده از طرف کاربران برای نگهداری و بازدید های مجدد آنها به کار گرفته شده است که در ادامه به 4 کلید اصلی و در عین حال ساده اشاره خواهیم کرد که اکثرأ آن­ را نادیده گرفته اند.

1- اطلاعات تماس

بر اساس آمار 51 درصد از افراد اظهار می کنند که "اطلاعات تماس کامل"  اصلی ترین عنصری است که در اکثر وب سایت ها وجود ندارد. آمار خیره کننده 98 درصدی هم اظهار داشته اند که عدم وجود اطلاعات تماس کامل باعث خروج از وب سایت شده است.

همچنین پیدا کردن اطلاعات تماس باید برای کاربران آسان و سهل الوصول باشد. پنهان کردن آن در مکانی کوچک که فاقد دید مناسبی باشد ، تاثیر منفی خواهد داشت و می بایست در محلی مناسب ، واضح و خوانا به همراه آدرس صفحات شبکه های اجتماعی و در پاورقی(فوتر) هر صفحه و یا ساختن صفحه ای مجزا ، به بهبود این امر کمک کند.

 

2- درباره شما

عامل مهم دیگر به منظور افزایش اعتماد و اطمینان ، ارائه اطلاعاتی درباره خودتان ، تیم شما و یا شرکتتان است. 52  درصد از افراد اظهار داشته اند که متن "درباره ما" اطلاعاتی است که بیشتر کاربران تمایل به دیدن آن را حتی در صفحه اصلی دارند (البته بعد از اطلاعات تماس).

همین امروز فرصتی را معین کنید و زمانی را به توصیف کسب و کارتان اختصاص دهید و حتی بیوگرافی هایی با جزئیات بالا، سوابق ، پیشینه و حتی موضوعات شخصی مرتبط با حرفه هر فرد را بازگو کنید. پیوند های صفحه اجتماعی حرفه ای پرسنل را قرار دهید از جمله Linked In  و Twitter و در صورت مقدور بودن ، عکس پرسنلی آنها را نیز به نمایش بگذارید (در این زمینه بهتر است از یک عکاس حرفه ای استفاده کنید).

روش ارزشمند دیگر ، نمایش لیستی از مشتریان و نظرات آنها در باره شرکت شماست. این امر ممکن است بنا به دلایلی برای همه مقدور نباشد ، با این حال هیچ مدرکی بهتر از لیست بلندی از مشتریان راضی در کارنامه شما نخواهد بود.

 

3- محتوای مناسب

اغلب کارآفرینان معتقدند که حضور فعال در شبکه های اجتماعی و ایجاد چندین مطلب در وبلاگ بطور منظم ، از عوامل اصلی جذب مشتری است. در حالی که این موارد از اهمیت خاصی برخوردارند ، نتایح آمار نشان داده است که ویدیو ها ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و مطالب وبلاگ کمترین ارزش را در ایجاد اعتبار در وبسایت دارا می باشند.

در عوض وقت و تلاش خود را صرف تحقیق ، آمارگیری و تولید مطالبی کنید که اعتبار شما را در زمینه کاریتان به عنوان یک فرد متخصص ، بالا ببرد. در مطالبی که تولید می کنید به بازخورد مشتریان توجه ویژه ای داشته باشید تا در ننیجه امر مطالبی متناسب با علاقه مندی آنها را به دستشان برسانید.

برای تأثیر گذاری بیشتر، مطالب تولیدی باید رایگان باشند و همچنین نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی بیننده نداشته باشند ، زیرا آمار نشان داده است که 70 درصد از کاربران تمایل ندارند که در ازای وارد کردن اطلاعات شخصی خود ، این اطلاعات را دریافت کنند.

 

4- رعایت سادگی

درحالی که کسب و کار ها به سمت راهبرد های مبتنی بر موبایل می روند و این نکته هم که موتور گوگل تمایل به نمایش سایت های دارای نسخه موبایل را دارد ، طبق آمار 61 درصد کاربران که اغلب مشتری کسب و کار های B2B بودند ، پاسخ دادند که وب سایت دارای نسخه موبایل بر روی تصمیم خرید آنها تأثیر نداشته است.

واضح است که شرکت ها نباید از سیاست های مبتنی بر موبایل و یا در عین حال از وبسایت اصلی ، فاصله بگیرند ، بلکه مدیران شرکت ها باید در پی بهره بردن از هر دو راهبرد باشند. لازم نیست که سایت بسیار  پرمحتوایی داشته باشید. تنها آنچه که کاربران و مشتریان­تان می خواهند را به نمایش بگذارید.

درحالی که وبسایت ها روز به روز بهبود می یابند و افراد بیشتری در پی استفاده اطلاعات بر روی موبایل ها هستند ، باید قبول کنیم کاربران انتظار تجربه ای یکسان را چه از وب سایت و چه از موبایل دارند که در این امر طراحی واکنش گرا در صورتی که به صورت اصولی پیاده سازی شود می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین کسب و کار ها بیشتر باید بر روی ایجاد اعتبار برای بازدید کننده ها تکیه کنند.

در ارتباط با موارد بالا ، وب سایت شما در چه جایگاهی قرار دارد ؟

نظر شما چیست؟  آیا راهکارهای دیگری برای افزایش اعتماد و اطمینان وجود دارد ؟

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام