مواردی که باید در طراحی UX چک کنید (1)

 مواردی که باید در طراحی UX چک کنید (1)

مواردی که باید در طراحی UX چک کنید (1)

در طول فرآیند طراحی وب سایت، ممکن است برخی از اشکالات نادیده گرفته می شوند. این موارد کوچک ( یا بعضاً بزرگ) می تواند تجربه بدی را در ادامه این مطلب مواردی را مطرح می کنیم که باید قبل از تحویل طراحی، چک شوند.

توجه داشته باشید، ممکن است همه ی این موارد برای شما صدق نکند. اما در حالت کلی، بیشترین تأثیر را دارند.

طراحی تعاملات

فعالیت های تکراری راحت به نظر می رسند

فعالیت های تکراری جهت تولید یک خروجی باعث می شوند که کاربران نتوانند به سرعت به اهدافشان برسند. ( مانند پر کردن فرم های مختلف با داشتن فیلد های اطلاعاتی یکسان ) کاربر معمولاً تلاش می کند تا آن را دور بزند، حتی ممکن است به سراغ وب سایت های رقیب بروند که این اعمال را سریعتر بتوانند انجام دهند.

باید جریان محصولات خود را تحلیل کنید و رفتار کاربر را تحت نظر بگیرید. باید حواستان باشد که اگر فعالیت هایی تکراری هستند، راهی برای تسهیل آنها نیز وجود داشته باشد، به طور مثال، گزینه ای برای درج اطلاعاتی که قبلاً وارد شده است.

کاربران به راحتی بتوانند خطاها رفع کنند

بعضی وقتها کاربران ممکن است به اشتباه کاری را انجام دهند که قصد آن را نداشته اند مثلاً یک کلیک اشتباه. اینکه به آنها اجازه بازگشت و تصحیح را بدهیم، جریان کار آنها را سریعتر کرده ایم و خستگی اشتباه آنها را به نوعی برطرف کرده ایم.

اطمینان حاصل کنید که سیستم پیمایشی وب سایت به راحتی به کاربر اجازه برگشت می دهد تا بتوانند عمل خود را بازگرداند. سپس تحلیل کنید که در چه مرحله ای کاربر،  بیشتر احتمال بروز خطا دارد و بررسی کنید که آیا می تواند به راحتی آن خطا را رفع کند؟

هر کاربری بر اساس سطح تخصص اش پشتیبانی می شود

افراد تازه کار باید تجربه کار کردن با وب سایت شما را به سرعت یاد بگیرند. اما هنگامی که با فرآیندها به خوبی آشنا شدند، باید ابزارهایی باشند که برای دفعات بعدی، این جریان را سریعتر پشت سر بگذارند. هر دو سناریو برای نگهداری و رضایتمندی کاربران حیاتی است. برای مثال، استفاده از میانبرها برای کاربران حرفه ای، بهره گیری از ابزارهای راهنما برای کاربران تازه کار.

دسترسی به پشتیبانی و کمک نباید مانع پیشرفت کاربر شود

کربران هنگامی که در مرحله ای از محصول شما دچار مشکل شوند، درخواست کمک خواهند کرد. این کمک کردن، چه آنلاین و چه آفلاین نباید مانع پیشرفت کار کاربر شود.

سناریوهای آزمایشی طراحی کنید که در آن کاربر به کمک نیاز دارد، بررسی کنید که آیا در هنگام درخواست کمک، جریان کار متوقف می شود یا خیر؟ 

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام