در مورد الگوریتم گوگل(Phantom) بیشتر بدانید

  در مورد الگوریتم گوگل(Phantom) بیشتر بدانید

 در مورد الگوریتم گوگل(Phantom) بیشتر بدانید

در تاریخ 21 آپریل، گوگل به روز رسانی سازگاری با موبایل خود را به دنیای اینترنت عرضه کرد. با این حال اکثر کسب و کارها و کارآفرینان به اندازه کافی فرصت واکنش و اتخاذ تصمیمات مناسب را داشتند.

اخیراً شایعاتی مبتنی بر الگوریتم جدید Phantom رواج پیدا کرده است که تقریباً بین اواخر آپریل و اوایل ماه مه به کار گرفته شده است. بنابراین اگر اخیراً تغییراتی را در رتبه بندی سایت خود و یا دیگران، در نتایج جستجو مشاهده کرده اید،جزء افرادی هستید که متوجه این تغییرات شده اید.

علت اینکه این بروز رسانی توسط عده ای Phantom خوانده می شود، این است که از قبل اعلان نشده بود و گوگل نیز به این مسئله صحه نمی گذاشت. هرچند بعداً آن را تأیید کرد اما اطلاعات دقیقی را در اختیار قرار نمی داد.گوگل میخواهد این مسئله را کم رنگ جلوه دهد ولی تأثیرات کلی آن قابل رویت است.

در واقع این بروز رسانی، بیشتر جنبه کیفی دارد. اینکه گوگل کیفیت را چگونه ارزیابی می کند برخی اوقات برای همه معماست، اما می دانیم که گوگل قصد دارد بهترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد. با توسعه وب سایت ها و مطالب با کیفیت هنوز هم می توانید رتبه خود را بهبود داده و ترافیک سایت خود را بالا ببرید.

با توضیحاتی که داده شد، نگاهی دقیقتر می کنیم به هر آنچه که نیاز است تا در مورد این بروز رسانی بدانید.

وحشت نکنید !

اولین نکته ای که باید بدانید این است که گوگل همیشه الگوریتم هایش را بطور منظم به روز رسانی می کند تا به جستجوگران خدمت رسانی بهتری داشته باشد. این بار اولی نیست که گوگل همچین رفتاری دارد ( Panda را به خاطر بیاورید) و همچنین بار آخر نیز نخواهد بود. به عبارتی دیگر، اگر شما در پی تولید مطالبی هستید که ذهن کاربرانتان را به خود جلب می کند، هنوز هم در مسیر درستی قدم بر میدارید. هیچ نیازی به تغییر خاصی در استراتژی ها نیست. اما اگر کاهشی را در ترافیک سازمان خود مشاهده کردید، ممکن است به SEO کاران خود نیاز داشته باشید. ممکن است اطلاعات جدیدی که در این باره کیفیت سنجی گوگل ارائه می کنیم زیاد نباشد، اما در نظر داریم که قبلاً چه مطالبی گفته شده است. مواردی که باید در ذهن خود به یاد داشته باشید:

از مطالب کپی شده و زائد به هیچ عنوان استفاده نکنید.

از نوشتن مطالب کم حجم خودداری کنید.

از دید کاربر هم نگاه کنید، مثلاً تبلیغات بیش از حد تأثیر منفی بر روی مخاطب خواهد گذاشت و اثر سؤ بر رتبه شما خواهد داشت.

وبسایت شما باید چنان قابل اطمینان باشد که کاربران بتوانند با خیال راحت اطلاعات شخصی خود را در اختیار شما قرار دهند.

آیا کیفیت مطالب خود را بررسی می کنید؟ مطالب شما باید فاقد هرگونه ایراد نوشتاری و دستوری باشد.

آیا تلاش می کنید تا کاربر را درعمق مطلب فرو ببرید؟ آیا مطالب شما مناسب نیازهای کاربرانتان هست؟

این موارد تنها مروری بود بر نکاتی که گوگل به عنوان خالق محتوا از شما انتظار دارد.اگر از دید کاربر نگاه کنید، کاملاً منطقی به نظر می رسد. ایده کلی این طرح، پاسخ دادن به سوالات مطرح شده بازدید کنندگان  و فراهم کردن بهترین اطلاعات ممکن است. از زوایای مختلف، مشکلات را بررسی کنید و نکاتی را که در مورد موضوعات مورد علاقه خود درذهن دارید، به اشتراک بگذارید.

همه چیز به محتوا ختم می شود

درواقع محتوای مطالب، تمام چیزی است که درباره آن می خواهیم صحبت کنیم. اگر هنوز در حال تلاش هستید تا خودتان را با تغییرات الگوریتم سازگار با موبایل وفق دهید، هیچ مشکلی نیست. اما اگر این مرحله رانیز پشت سر گذاشته اید، پس تمام مسئله به محتویات برمیگردد.هیچ نیازی نیست تا تمرکزتان را به بخش دیگری غیر از محتویات مطالبتان بدهید.

 اگر گوگل به صراحت گفته است که عوامل خاصی برای رتبه بندی در نتایج جستجو، اهمیت دارد، بعید است آنها را به صورت ناگهانی تغییر دهد. نتایج آخرین بروز رسانی الگوریتم گوگل حاکی از آن است که وبسایت هایی با مطالب با کیفیت، در رتبه بندی بالاتر از دیگران قرار دارند.

نظریه هایی در مورد این بروز رسانی وجود دارد که بنظر می رسد این مسئله در سطح دامنه سایت عمل می کند. یعنی اگر مطالب شما از لحاظ کیفی در سطح نامطلوبی باشند، رتبه کل وبسایت شما را تنزیل می دهد.اما این نظریه در حد حدس و گمان است.اگر تعداد قابل توجهی از مطالب وبسایت شما بی کیفیت باشد، شاهد کاهش قابل ملاحظه ای از ترافیک سایت باشید. این مسئله دقیقاً کاهش رتبه در سطح دامنه را نشان نمی دهد، زیرا ممکن است فقط مطالب بی کیفیت را تحت تأثیر قرار دهد.این مسئله مکن است دلیل کاهش ترافیک کلی سایت باشد.

اعتماد سازی کنید

دلیلی وجود دارد که برخی از سایت ها مطلب جدیدی را انتشار می کنند و بعد از چند دقیقه کاربران زیادی از آن بازدید کرده و در جستجوی گوگل نیز Index  می شود؟ در حالی که برخی دیگر هموراه در تلاش و تقلا هستند؟ اساساً این مورد مربوط به اعتماد کاربران است.اگر چیزی در سطح دامنه دارای اهمیت باشد، بحث اعتماد سازی است.

آیا شما همواره در تلاش هستید تا مطالب مفید و با کیفیت برای کاربرانتان تولید کنید؟ آیا سعی می کنید تا تجربه ای که در ذهن کاربر از شما می ماند، بی نظیر باشد؟ آیا شما در حال ایجاد اعتباری هستید که از دید گوگل قابل اطمینان به نظر برسد؟

مجدداً به این نکته توجه داشته باشید که گوگل به دنبال چه چیزی در مطالب شما می گردد.این غول جستجوگر می خواهد مطالبی ببیند که بدیع، قابل اطمینان، فاقد خطا، متمرکز بر کاربر، دارای ارزش افزوده، جامع و قابل فهم باشد.برای صاحبان وب سایت تحقق این امر، طولانی به نظر می رسد، اما باید راغب باشید و وقت کافی به آن اختصاص دهید و از گوشه های کار نزنید!

می توانید مسیری را طی کنید که شما را تبدیل به یک قدرت مطرح درباره موضوعی خاص کند. اما این مورد با حدس زدن درباره اینکه SEO چه بازی با مطلب بعدی شما خواهد کرد بدست نخواهد آمد؛ بلکه با توجه به نیازهای افرادی که در دنیای واقعی زندگی می کنند حاصل خواهد شد.در بروز رسانی های آینده نیز عنصر "نیاز" انسان مهم ترین نکته خواهد بود.

سخن آخر

اگر تمایل دارید تا بدانید وبسایت شما نیز متأثر این امر شده است حتماً از Google Penalty Checker بهره ببرید.گوگل هر ساله تعداد بسیار زیادی از تغییرات جزئی را اعمال می کند.برخی نیز کلی هستند و ممکن است بر روی رتبه وبسایت تأثیر گذار باشند که حتی احتمالا از آنها اطلاع ندارید!

اگر مطالب کم کیفیت شما تحت تأثیر قرار گرفته است، وقت آن رسیده تا استراتژی های خود را تغییر دهید. بحث کیفیت مطالب، موضوع جدیدی نیست، اما مطمئن باشید که گوگل مطالب نا مطلوب تر را با قدرت بیشتری عقب خواهد راند.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام