تکنیک های اثبات شده برای جلوگیری از ترک سبد خرید

 تکنیک های اثبات شده برای جلوگیری از ترک سبد خرید

تکنیک های اثبات شده برای جلوگیری از ترک سبد خرید

شاید خیلی متوجه این موضوع نشده باشید اما برخی اوقات این عمل از همه ما سر میزند، مخصوصاً وقتی خرید از نوع آنلاین باشد. در خرید های سنتی معمولاً احتمال رخدادن این اتفاق کمتر است زیرا حداقل مسافتی  برای رسیدن به مرکز خرید طی کرده اید !

وقتی که در حال گشتن یک فروشگاه آنلاین هستید اوضاع فرق می کند. شما می توانید به سادگی و تنها با بستن تب مربوطه سبد خرید خود را خالی کنید. حال خودتان را در آن طرف قضیه تصور کنید. تمام تلاش هایتان برای جذب مشتری و در نهایت رسیدن به مرحله فروش، در یک لحظه به هدر می رود.

آمارهای تکان دهنده

ترک سبد خرید یکی از بزرگترین معضلات خرده فروشان آنلاین است. بر طبق آمارها چیزی بالق بر 79% از سبدهای خرید قبل از رسیدن به مرحله پرداخت، ترک می شوند. ترک سبد خرید در موبایل بیشتر از کامپیوترهای شخصی است، این درحالی است که حدود 30% از فروش این دسته از وب سایت ها از طریق موبایل است.

چند لحظه به این آمار و ارقام تأمل کنید، از هر 10 نفر، 8 نفر دست خالی از فروشگاه می روند. البته اینها میانگین هستند و ممکن است یک فروشگاه کمتر دچار این مشکل شده باشد  و به نسبت فروش بهتری را تجربه کند. شما نیز باید جز این دسته از فروشگاه ها باشید. پس بنابراین باید قبل از اینکه دست به کار شوید، از اشتباهات دیگران درس بگیرید.

این تکنیک های جلوگیری از ترک سبد خرید اثبات شده اند تا بتوانند تا حدودی جلوی این معضل را بگیرند.

از نماد های اعتماد در فرم های تراکنش استفاده کنید

اسم شخص، شماره موبایل، اینها مواردی هستند که کاربر به محض دیدن آنها در پشتیبانی سبد خرید اعمتادش را به کل از دست می دهد. بجای اینها، از اسم کامل شرکت، نماد های اعتماد الکترونیکی و شماره تماس های ثابت برای پشتیبانی و در نتیجه جلب اعتماد مشتری استفاده کنید. حدود 61 درصد از کاربران به دلیل نبود یک نماد اعتماد سبد خرید را ترک کرده اند و 75% نیز نماد اعتماد ها را نمیبینند زیرا در قسمت مناسبی قرار داده نشده است.

پس تسلیم این حقیقت شوید و یک نماد اطمینان در مکانی مناسب در سایت خود و مخصوصاً در فرم های تراکنش قرار دهید.

در مورد قیمت های افزوده شده رو راست باشید

شما قصد فروش یک کالا یا خدماتی را در یک پیشنهاد ویژه و با تخفیفی خوب دارید. تعداد زیادی این کالا را به سبد خرید خود اضافه می کنند اما وقتی می بینند که هزینه ارسال و ارزش افزوده و مالیات به آن اضافه شده است، بیش از 44% از کاربران سبد خرید را ترک می کنند.

از این مهمتر، هزینه های ارسال متهم ردیف اول ترک سبد خرید هستند. اگر هزینه های ارسال نا متعارف باشند و یا رقیبی هزینه های ارسال را رایگان حساب کند، سبد خرید به سرعت بسته خواهد شد.

اگر قادر به ارسال رایگان نیستید، حداقل به کاربران رو راست باشید و به آنها قیمت تمام شده را پیشاپیش اعلام کنید. در هر دو حالت کالا به سبد اضافه می شود، تنها در حالت دوم احتمال ترک سبد خرید کمتر می شود.

ارسال رایگان داشته باشید

38% از کاربران معمولاً به خاطر هزینه ارسال رایگان از یک سایت خرید می کنند و 39% نیز حاضرند تا جایی خرید کنند که هزینه ارسال آنها رایگان شود. پس تا جایی که امکان دارد سعی کنید ارسال رایگان جز گزینه های نهایی سبد خرید باشد. حالت دیگر تعیین سقف مبلغ برای ارسال رایگان است.

استراتژی باز هدف گیری داشته باشید

در حالی که هدف شما این است که ترک سبد خرید را به 0 برسانید، باید بدانید که چنین چیزی هیچگاه به وقوع نخواهد پیوست. اما خبر خوش این است که حدود 72% از کسانی که سبد خرید خود را رها می کنند، احتمال بازگشت به سایت شما را دارند. پس از این موقعیت استفاده کنید و بار ارسال یک ایمیل به آنها یادآوری کنید که سبد خرید آنها همچنان باز است و منتظر پرداخت می باشد.

آیکون سبد خرید در همه صفحات قابل رؤیت باشد

شاید بوی سوختن غذا باعث حواس پرتی کاربری شده باشد و وی نتوانسته سبد خرید خود را به انتها برساند، شاید صدای زنگ موبایل او را از سیستم دور کرده و یا شاید فوراً به جلسه ای رفته باشد.پس بهتر است دفعه بعدی ای که به سایت شما مراجعه می کنند، آیکون سبد خرید به همراه تعداد اقلام پرداخت نشده بصورت واضح در اولین صفحه سایت خودنمایی کند تا کاربران دچار فراموشی نشوند.

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام