آنچه که درباره بازاریابی موبایل محور نمی دانید

 آنچه که درباره بازاریابی موبایل محور نمی دانید

آنچه که درباره بازاریابی موبایل محور نمی دانید

هر عملی که در زمینه بازاریابی انجام می شود باید این حقیقت را در نظر داشته باشد که مشتریان امروزه بسیار به موبایل خود متکی هستند و برخی آنرا بهترین دوست خود می دانند. شئ ای که همیشه آنرا همراه خود دارند و مهمتر از آن ، دستگاهی است که احتمال دسترسی به خدماتتان توسط آنها، از این طریق بیشتر است. همانطور که بازار موبایل گسترده تر می شود، شرکت ها نیز درک بیشتری نسبت به این حقایق از خود نشان می دهند و تمام تلاش خود را برای تطبیق با این شرایط به کار می گیرند.

هرچند، درحالی که سازمان ها اهمیت حضور قدرتمند موبایل را درک می کنند، عموماً از واکنش مناسب نسبت به آن بی خبرند. در پی کسب اطلاعات، اغلب افراد از کلمات دهن پر کنی همچون "شخصی سازی" ، "موبایل محور" و "بستر" استفاده می کنند، بی آنکه معانی واقعی آنها را بدانند. در مقاله قصد داریم تا وارد مفاهیم بازاریابی موبایل محور شویم و از شعار های مرسوم پرهیز کنیم.

شخصی سازی تبلیغات را تا حد ممکن افزایش دهید

هدف قرار دادن کاربران بر اساس عوامل جمعیت شناسی و علایق آنها، بسیار عالی است، اما برای مشاهده نتایج مطلوب، اصلاً کافی نیست.تفاوت اصلی بین تبلیغات موبایل و دسکتاپ ها در این است که کاربر وقتی با تبلیغات موبایل مواجه می شود که توسط افراد متفرقه، شرایط و رخدادها احاطه شده است.

بهترین روش برای کسب نتایج این است که دقیقاً آنچه که مشتریان بالقوه در حال تجربه اش هستند را بیابیم و آنها را با تبلیغات موبایلی که با آن تجربیات هم­سو می باشد، مورد هدف قرار دهیم.این امر با جمع آوری اطلاعات توسط فناوری های جغرافیایی محلی و سر زدن به مکان های عمومی، انجام می شود.

همانطور که می دانیم، یک تبلیغ 30 ثانیه ای تلویزیون می تواند با ایجاد جلوه های بصری و سپس هنگامی که مخاطب آماده شد، پیام خود را به گوش وی برساند، اما  تبلیغات موبایلی از چنین فناوری های تجملی بی بهره اند. به همین دلیل، رساندن پیام مناسب در زمانی که مشتری شرایط مرتبطی را تجربه می کنند، به نقش بستن تصویری جامع تر از خدمات و یا کالای شما کمک بیشتری می کند. برای مثال اگر شما قصد تبلیغ نرم افزاری مرتبط با خدمات تاکسیرانی را دارید، اگر موقعیت افرادی را که به تازگی از یک کنسرت بزرگ خارج شده اند را هدف قرار دهید، بازخورد بیشتری را دریافت خواهید کرد (زیرا اکثر مردم به دنبال وسیله ای برای بازگشت به خانه هستند).

رویکرد موبایل محور بر این اصل تمرکز دارد که تبلیغات موبایلی اینگونه نیست که پیامی را به مشتری برساند و آن قرار باشد بعداً در گوش وی طنین انداز شود، بلکه هدف آن تأثیر لحظه ای است. به همین دلیل دانستن نیاز مشتری و زمان دقیق آن نیاز امری حیاتی برای دریافت بازخورد بیشتر از تبلیغات است.

برای مثال، اگر شما در حال ارسال تبلیغات برای نرم افزار تاکسیرانی هستید و سعی دارید یک خانم 30 ساله را هدف قرار بدهید، در قدم اول باید موقعیت وی را بیابید. اگر او در حال رفتن به محل کارش می باشد و باران نیز در حال باریدن است، بنابراین احتمال اینکه او بخواهد از تاکسی استفاده کند زیاد است. این دقیقاً زمانی است که شما باید وارد عمل شوید! نه تنها آن شخص نرم افزار شما را دانلودمی کند، بلکه به سرعت ثبت نام کرده و طی چند دقیقه تبدیل به کاربر شما خواهد شد.

محصولتان راشخصی سازی کنید

اگر بازاریاب ها تصور می کنند که در مرحله دریافت نرم افزار کار به پایان رسیده است، اشتباه فکر می کنند. اتفاقاتی که درون نرم افزار می افتد نیز به همان اندازه مهم هستند و باید مطمئن شد که کاربر نه تنها نرم افزار را دریافت می کند( به فکر دو روز بعد از دانلود هم باشید!) ، بلکه تبدیل به کاربری فعال و متعهد می شود.

مهمترین مرحله برای حصول اطمینان از اینکه کاربر پس از دانلود، ثبت نام می کند، زمانی است که کاربر برای اولین بار شروع به استفاده از نرم افزار می کند.خدمات محدودی هستند که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که خود را با توجه به شرایط کاربر، وفق دهد. این وفق پیدا کردن شامل موارد زیادی همچون جریان اطلاعات بر روی صفحه نمایش تا پیام رسانی و رنگ های بکار رفته در آن می باشد.

برای مثال یک نرم افزار پخش موسیقی آنلاین می تواند افراد بسیار زیادی را در سنین مختلف گروهی و سلیقه های مختلف، هدف قرار دهد. درحالی که جذب این کابران می تواند از طریق هدف گیری تبلیغات انجام شود، المان هایی که مناسب گروه های سنی دیگر نیستند، باعث دور کردن کاربران شود.این نوع نرم افزارها می توانند از خدماتی که در بالا معرفی شد، بهره مند شوند و برای کاربران متفاوت، پیام ها و متن های متفاوتی را نشان دهد و با زبان خودشان با آنها صحبت کند. رویکرد موبایل محور این چالش ها را درک می کند و بهترین ابزار را برای مدیریت آن به کار میگیرد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب :
آیـا به مشـاوره نیـاز دارید؟
021-88171021
ارتـباط از طریـق تـلگرام