افزایش بازدید با رعایت این 6 نکته در طراحی سایت

 افزایش بازدید با رعایت این 6 نکته در طراحی سایت

افزایش بازدید با رعایت این 6 نکته در طراحی سایت

جذابیت سایت مهم است اما نباید این نکته را فراموش کنیم که وب سایت ما برای چه کاربری ساخته شده است : اینکه ترافیک سایت باعث ثبت نام بیشتر و یا زنگ خوردن تلفنتان شود.هر چه ترافیک بیشتری تبدیل به مشتری شود، سود شما بیشتر خواهد شد. با رعایت کردن این 6 نکته نرخ تبدیل ترافیک به مشتری شما، افزایش پیدا خواهد کرد.

1- بهره گیری از طراحی واکنش گرا

حدود یک سوم از ترافیک سایت های بزرگ از طریق موبایل ها و تبلت ها می باشد. این عدد بزرگ، افزایش نیز پیدا خواهد کرد مادامی که طراحی شما واکنش گرا باشد و عدم رعایت این نکته، بازدارنده ی رشد نرخ سایت شما خواهد بود. طراحی واکنش گرا (RWD) با سایز مختلف صفحات سازگار است و مهم نیست شما با موبایل در حال دیدن سایت هستید و یا مانیتور 40 اینچ، محتویات به طوری چیده می شوند که هنگام مرور صفحات به همان اندازه در می آیند.

2- به سمت طراحی ساده بروید تا پیچیده و شلوغ

در سالهای گذشته طراحی وب، پر از انیمیشن و تصاویر متحرک و فایل های فلش بود.امروزه طراحی flat و ساده مورد پسند است. بازدید کنندگانتان را با محتویات سایت خود متأثر کنید به جای اینکه آنها را با تصاویر متحرک و فلش ها بمباران کنید زیرا این کار نه تنها آنها را آزار می دهد، بلکه سرعت بارگیری سایت شما را نیز افزایش می دهد. به هر حال سعی کنید در انتها شبیه این سایت نشود.

3- از تصاویر کلیشه ای استفاده نکنید

تصاویر کلیشه ای که با یک سرچ ساده در گوگل پیدا می شوند لزوما بد نیستند، زیرا می توان از آنها در برخی موارد مانند وبلاگ ها استفاده کرد. ولی سعی نکنید آنها را در صفحاتی که بیانگر هویت شرکت شما هستند، استفاده کنید.

دیدن تصاویر تکراری استاک در صفحه ای که توضیحات کسب و کار یک شرکت قرار گرفته است، واقعاً نا امید کننده است. اگر می خواهید کسب و کارتان حرفه ای به نظر برسد، یک عکاس حرفه ای را بکار گیرید و یا از استدیو های عکاسی استفاده کنید. زیرا معمولاً کاربران به برند هایی که از تصاویر استاک و کلیشه ای استفاده می کنند به راحتی اعتماد نمی کنند.

4- گردش در سایت را ساده کنید

وقتی یک کاربر وارد سایت شما شد، باید بتواند در عرض 2 ثانیه صفحه مورد نظر خود را پیدا کند. اگر مجبور باشند بیشتر از این زمان وقت صرف پیدا کردن آن کند، خسته  خواهد شد و احتمالاً سایت شما را ترک خواهد کرد.

منوی سایت خود را به ساده ترین حالت ممکن طراحی کنید. گزینه های زیاد کاربران را دست پاچه خواهد کرد.باید مسیری که برای کاربر ساخته اید ساده و واضح باشد.

5- کاری نکنید که تماس گیری مشتریان بالقوه با شما سخت شود

معمولاً شماره تلفن بهترین ایده است، اما این را هم در نظر بگیرید که برخی از مشتریان ممکن است بخواهند فایل ها و آدرس های مورد نظر خود را از طریق ایمیل و یا حتی با استفاده از یک فرم تماس به شما ارائه دهند. دسترسی به تمام این راه ها را برای مشتریان ساده کنید.

6- فید های شبکه های اجتماعی را مستقیماً در سایت قرار ندهید

وقتی که شبکه های اجتماعی به تازگی باب شده بودند، همه فید های شبکه های اجتماعیشان را در صفحات سایت قرار می دادند. اما امروزه مشتریان می دانند که اگر بخواهند، چطور می توانند به صفحه اجتماعی شما دسترسی پیدا کنند. قرار دادن این فید ها صرفاً کاربران را از اهداف سایتتان دور می کند و نرخ تبدیل را کاهش می دهد.

تنها کافیست آدرس آنها را در گوشه فوتر خود قرار دهید. به این ترتیب اگر کسی تمایل داشت تا به صفحه اجتماعی شما سر بزند، می تواند به راحتی این کار را انجام دهد. شما می خواهید که آنها مطالب سایت را بخوانند، فرم ها را تکمیل کنند و یا خرید کنند، نه اینکه وقت صرف خواندن توییت های شما کنند.

آیا شما نظری در مورد بالا بردن این نرخ تبدیل دارید؟ چه راه های دیگری در طراحی وجود دارند که به این امر کمک می کنند؟ با ما در میان بگذارید.

به اشتراک گذاری این مطلب :