هفت موردی که طراحان وب از شنیدن آن ترس دارند

 هفت موردی که طراحان وب از شنیدن آن ترس دارند

هفت موردی که طراحان وب از شنیدن آن ترس دارند

بازخورد مشتری همواره نکته ای بسیار مفید است و قسمتی از کار هر طراح وب است. در این شرکت باور بر آن است که این بازخوردها سبب وفق داده شدن با مشتری می شود که در نهایت باعث بهبود پروژه و عملکرد نهایی می شود.

اما همواره برخی از بازخوردها بهتر از بقیه هستند. در حالی که اکثر آنها واضح، منطقی و همدلانه هستند، برخی نیز آنچنان مفید واقع نمی شوند. در ادامه مثالهایی از بازخوردهای بد و غیر مفید را با هم بررسی می کنیم.

نپسندیدم

ساعت ها وقت صرف پروژه شده است. تلاش بر این است که بدون کاستن از کیفیت، پروژه را در ضرب الاجل مشخص شده تحویل دهید. تنها همین یک کلمه است که شنیدن آن برای هر طراحی خوشایند نیست : نپسندیدم! این بازخورد بسیار مخرب است زیرا ایده های طراح را نابود می کند و او نمیداند که مشتری از چه چیزی و چرا خوشش نیامده است.

فائق آمدن بر بازخوردهای مبهم این چنینی امری دشوار است. شاید بهترین کار، صحبت کردن و پی ریزی یک قرار ملاقات با مشتری باشد تا بلکه مشکل عدم رضایت وی نمایان شده و رفع شود.

نظرم عوض شد، می خواهم برندینگ را تغییر دهم

هیچ چیزی سریع تر از تغییر در سیاست های برندینگ، پروژه طراحی وب را تخریب نمی کند. ساعت ها وقت صرف یک طراحی بی نقص کرده اید و مشتری با همین جمله تمام آن را به هم میریزد و بنابراین کار مضاعفی برای شما می تراشد. تنها نکته مثبت ممکن است این باشد که مشتری پس از اتمام این موارد، کمی بیشتر پرداخت کند.

من در Paint نحوه ساختار دلخواهم را مدل کرده ام

تنها می توان گفت: آدم حساب نکردن طراح !

میخواهم آیتم های زیادی را در یک صفحه ببینم، آیا می توان فاصله بین همه چی را کمتر کنی؟

واضح است که ما طراحان انگیزه آنها از این کار را متوجه می شویم؛ مشتری می خواهد که کاربران بتوانند به راحتی به همه چی دسترسی داشته باشند بدون اینکه بخواهند صفحه را بالا و پایین کنند. اما معمولاً این کار نابود کردن یک طراحی فکر شده است. معمولاً نتیجه آن، وب سایتی بهم ریخته می شود که نه کاربر پسند است و نه از لحاظ دیداری جذاب می باشد.

میخواهم شبیه نرم افزارهای موبایل باشد

اشتباه نکنید، نحوه تعامل کاربر با نرم افزارهای موبایل با نرم افزار تحت وب متفاوت است. اگرچه ممکن است کارکردن در محیط یک نرم افزار موبایل با پیمایش های مخصوص دستگاه های لمسی، جذاب باشد، اما استفاده بی مورد از آنها در یک وب سایت معمولاً با عقل جور در نمی آید.

متوجه منظور شما هستم، ولی به هر حال تغییرش دهید

این مورد معمولاً بیانگر این نکته است که چه کسی دارد هزینه می کند و چه کسی باید اطاعت کند. اینکه مشتری به توصیه یک فرد حرفه ای گوش ندهد درست نیست. به هر حال طراح وب تجربه بیشتری دارد و بهتر می داند چه چیزی بهتر است.

فرمی درست کنید که همه اطلاعات را از مشتری بگیرد

گرفتن اطلاعات مشتری می تواند ارزش آفرین باشد. اما اگر فرم دریافت اطلاعات دارای فیلد های زیادی باشد، مشتریان کمتر تمایل به پر کردن آن دارند. نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، تاریخ تولد، آدرس، کد پستی، شماره تلفن، شرکت و...

خب تمام این اطلاعات به نوعی می توانند مفید واقع شوند، اما باید از خود پرسید: به کدامیک از این اطلاعات واقعاً نیاز دارید؟ نام و نام خانوادگی به همراه ایمیل معمولاً برای همه خیلی مفید است اما آیا همه نیاز به آدرس و کد پستی و اطلاعات این چنینی دارند؟

به اشتراک گذاری این مطلب :