نکاتی ساده برای اجتناب از مشتریانی با کیفیت کاری پایین

 نکاتی ساده برای اجتناب از مشتریانی با کیفیت کاری پایین

نکاتی ساده برای اجتناب از مشتریانی با کیفیت کاری پایین

مشتریانی که کیفیت کاری آنها پایین است به درد نمی خورند. تمام توجه آنها این است که هرچه کمتر هزینه کنند. تقاضاهای نا معقول برای حجم کاری ای که دارند می کنند و می خواهند که هرچه سریعتر انجام شود. معمولاً هم طراحی هایی می خواهند که شما از انجام آنها لذت نمی برید.

این ویژگی ها آشنا هستند، اینطور نیست؟ احتمالاً شما نیز به چنین مشتریانی برخورده اید. همه ی ما با چنین افرادی روبرو شده ایم، مخصوصاً در بدو ورود به حرفه طراحی سایت.

پس با این حساب چطور می توان از این دسته از مشتریانی که کیفیت کاری مطلوبی ندارند اجتناب کرد؟ و در عین حال مشتریانی با کیفیت کاری بالا را جذب کرد. ترفند خاصی وجود ندارد. تنها باید رفتار و رویکرتان را با مشتری تنظیم کنید. شما سر حرف خود می مانید و بابت ارزش های خودتان و کارهایتان مصالحه نمی کنید. همین کار کافیست تا مشتریان با کیفیت تری را برای همکاری جذب نمایید.

نا امید نشوید- مجبورشان کنید که به شما نیاز پیدا کنند

اولین راه برای همکاری کردن با مشتریان بی کیفیت این است که خود را نا امید جلوه دهید. به عنوان یک آزادکار یا یک کسب و کار مستقل اگر همچین رفتاری داشته باشید همین افتاق متعاقباً برای شما خواهد افتاد. وقتی نا امید باشید، اولین مشتری ای که به شما برخورد کند را تقبل خواهید کرد، و به احتمال زیاد کیفیت آنها مطلوب نخواهد بود.

تمرکز آنها بر قیمت های پایین است

تقاضاهای غیرمعقول کاری و زمان تحویل آن

درخواست طراحی هایی که تمایل به انجام آنها را ندارید

از ناامیدی در برابر مشتریان بپرهیزید و به جای آن کاری کنید که آنها نسبت به شما احساس نیاز کنند.

وقتی که شرایط را تغییر می دهید، این بار شما می توانید انتخابگر باشید و  زمانی که با مشتریان اندکی سختگیر باشید، در نهایت با مشتریانی با کیفیت کاری بالا کار خواهید کرد.

آنها به ارزش واقعی کاری که کردید پرداخت می کنند.

با حجم کاری و زمان تحویل آن موافقت می کنند.

آن نوع از طراحی ها را می خواهند که دلخواه شما است.

وقتی با طراحانی صحبت می کنید که از مشتریان کیفیت پایین به بالا رفته اند، همین نکته را به شما خواهند گفت: عدم احساس نیاز به مشتری به تنهایی بزرگترین عامل برای جذب مشتریان با کیفیت تر خواهد  شد.

وقتی که از ناامید بودن در برابر مشتریان دست کشیدند، همان موقع مشتریانی که نمی خواستند را رد کردند. در ایمیل ها و تماس های تلفنی نیز طوری مکالمه را پیش برده اند که عدم نیاز به مشتری در لحنشان واضح بود.

جملاتی همچون "اگر دنبال چنین چیزی نیستید، احتمالاً کار ما مناسب شما نیست" و یا "بهتر است جای دیگری دنبال آن بگردید" و حتی "طراحی های ارزان قیمت مناسب شما خواهد بود"  می توانند کارگشا باشند. اینجور مواقع مشتری می فهمد که با یک طراح حرفه ای طرف حساب است و نه یک طراح اجاره ای، و همین باعث می شود تا اشتیاق کار با وی بیشتر شود.

قیمتتان را کم نکنید، در عوض نسخه های آزمایشی با قیمت پایین ارائه دهید

همانند مثال های بالا، سعی در کم کردن ارزش ها نداشته باشید. وقتی که سر قیمتتان می ایستید، مشتری تصور می کند که حتماً ارزشش را دارد. طراحان ضعیفتر معمولاً ناامید هستند و با هر قیمتی که بتوانند توافق می کنند.

هنگام صحبت با مشتری، هیچگاه نگویید که قیمت ها را کم خواهید کرد. تنها بگویید با چه قیمتی کار می کنید، همین کافیست. به مشتری اجازه دهید تا خودش به این نتیجه برسد که توان مالی کار کردن با شما را دارد یا خیر. نه تنها بحث کاستن قیمت و تخفیف مطرح نشده است، بلکه احتمال اینکه مشتری با اشتیاق بیشتری این پول را به شما بدهد بیشتر است.

این موردی مطلوب است، اما همه بابت استعدادهای نهفته پول کاملی نمی دهند. بنابراین اگر لازم شد، قسمتی کوچک از کار را با قیمت کمی انجام دهید. اگر مشتری مطمئن نیست، به وی پیشنهاد دهید که اولین کار یا وظیفه را با قیمتی پایین انجام می دهید. سپس اگر مشتری راضی بود، بقیه کار را بنا به قیمت اصلی انجام دهید. چنین کاری باعث می شود هم مشتری خود را راضی نگه دارید و هم سر حرف خود ایستاده باشید و در نهایت مشتریان با کیفیت تری را به دست بیاورید.

پیام های خود را طوری تنظیم کنید که به منفعت مشتری اشاره کند

اگر به طور واضح نتوانید به مشتری بگویید که چگونه می توانید کمکش کنید، نخواهید توانست تا مشتریان با کیفیت تری را جذب کنید. پس باید پیامی که به مشتری می رسانید متمرکز بر فواید برای او باشد و نیز همچنین واضح و ساده باشد.

تمرکز پیام برای منفعت مشتریان با کیفیت نیاز به دانستن موارد زیر دارد:

مشتری ایده آل شما کیست؟

پیدا کردن مشکل این مشتریان و راه حل آنها

اینکه به طور واضح در مکالمات بگویید که می توانید کمکشان کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب :